שולי מועלם: בושה שמפלגה דתית מנהלת מו"מ על הצטרפות ללא נשים

לדבריה, "המקום של נשים בציונות הדתית הוא לא פריבילגיה אלא חובה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/12/14 22:18 כה בכסלו התשעה

שולי מועלם: בושה שמפלגה דתית מנהלת מו"מ על הצטרפות ללא נשים
דוברות, צילום: דוברות

"זו בושה שמפלגה ציונית דתית מנהלת משא ומתן על הצטרפות לשותפות פוליטית ללא נשים", כך אומרת חברת הכנסת שולי מועלם, המכהנת כיו"ר פורום הנשים בבית היהודי, בראיון ל'כיפה', על רקע התקדמות המגעים בין אורי אריאל לאלי ישי, על הצטרפות של תקומה למפלגתו של ישי, במחיר של השארת אורית סטרוק בחוץ על פי דרישת הרב מזוז.

בימים האחרונים מנהלים בתקומה דיונים ערים בנוגע לחבירה לישי, אך מחיר של חבירה שכזו היא קבלת הוראתו של הרב מאיר מזוז, שנחשב כפטרונו של ישי, לפיו לא יהיו נשים במפלגה. אם אכן יכנסו אנשי תקומה למפלגה החדשה, יהיה זה ללא אורית סטרוק, שתישאר בחוץ אך ורק מפני שהיא אישה.

"מבחינתי השאיפה המרכזית שנכונה גם לציונות הדתית וגם לציבור כולו, היא להישאר מאוחדים ושלך ביחד לבחירות", מדגישה מועלם בראיון ל'כיפה'. “לא צריך ליצור מצב בו יצטרכו לבחור בין אבא לאימא, בין מפלגה כזו למפלגה כזו, כשברור שברוב הנושאים אנו מסכימים על הדרך".

יחד עם אמירה זאת, מתייחסת מועלם למו"מ בין תקומה לאלי ישי, ומבהירה כי לא מקובל מבחינתה שמתנהל משא ומתן בין גופים בציונות הדתית כשהנשים נשארות בחוץ בשל היותן נשים. “אני לא מבינה איך תקומה מנהלים משא ומתן כשבסופו אורית סטרוק תישאר בחוץ", היא אומרת בזעם. “אין מקום למשא ומתן כזה. חברות הכנסת חייבות להיבחר על ידי הכישורם שלהם או במידת הצורך על ידי שיריונים לנשים, אבל מצב בו אישה לא נכנסת למפלגה בה חברים אנשי הציונות הדתית אינה מקובלת עלי כלל וכלל".

"אני לא מבינה מאיפה זה מגיע", היא ממשיכה. “תקומה מסכימים שיהיו חברות כנסת במפלגה, והעשייה של הנשים במפלגה, שלנו, היא בלתי פוסקת. אורית באה עם הוכחת עשייה, ופועלה ניכר. היא עשתה לא מעט בכנסת האחרונה. איך יכול להיות מצב בו לא תהיה אישה במפלגת תקומה?! זו דרישה לא הגיונית".

"חשוב להבהיר, האיחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי הוא הדבר הנכון לעשות, אבל גם אם לא יהיה מצב כזה הדרת נשים היא לא דבר סביר. הייתה הצעת חוק לחייב את המפלגות להכניס נשים לרשימות והתנגדתי לכך מכיוון שאני לא מאמינה שצריך להכריח אף אחד, אבל לא האמנתי שתופעה כזו תגיע מהציבור שלנו. ברור לנו שיש נשים בתעשייה, בציבוריות, ובכל רובד אחר בציונות הדתית”, היא אומרת.

"אורי אריאל הוא לא בן אדם שמסתגר וכך גם שאר אנשי תקומה", היא עונה לשאלה האם מדובר באקט של הסתגרות ובמגמה נוספת ב'התחרדות' של הציונות הדתית, “אבל הם חייבים להבין שאסור להם לנהל משא ומתן כשהתנאי הוא לא להכניס פנימה חברת כנסת בגלל שהיא אישה. אני חושבת שאם הם ילכו למצב כזה אורית סטרוק חייבת להתמודד לכנסת מטעם הבית היהודי. אסור שאישה תצא מהכנסת בגלל שהדירו אותה ממפלגה מסיבות כאלו", מסכמת מועלם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן