האם רבני הר המור יקראו לבוגריהם לתמוך במפלגת החרד"ל?

הרבנים עמיאל ומרדכי שטרנברג מארגנים כנס חירום בבנייני האומה בו הם יקראו "להפסיק לאלתר את החקיקה האנטי דתית". בפועל, ייתכן מאוד כי הם יקראו לבוגריהם ולהולכים בדרכם לתמוך במפלגתו של אלי ישי

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 17/12/14 15:17 כה בכסלו התשעה

האם רבני הר המור יקראו לבוגריהם לתמוך במפלגת החרד"ל?
cc-by-Zahi-v, צילום: cc-by-Zahi-v

הרב עמיאל שטרנברג והרב מרדכי שטרנברג, שני ראשי ישיבת הר המור, קוראים לבוגריהם להגיע ל'כנס חירום' בבניני האומה בשבוע הבא, שם ייתכן מאוד כי יקראו להם לתמוך במפלגת החרד"ל אותה הקים אלי ישי.

במייל שמופץ בהר המור ושהגיע לידי 'כיפה' הם קוראים לכל בוגריהם ולתלמידיהם 'הנושאים בעול הרבנות, ההוראה והחינוך', להגיע לכנס חירום ב-ז' טבת, ולקרוא להפסיק את החקיקה האנטי דתית כלשונם. ההערכה כי הם צפויים לקרוא בפועל לתמיכה במפלגת החרד"ל, כשהמטרה היא שאותם אנשי חינוך ורבנים יעבירו את ההוראה הלאה.

"בתקופה האחרונה אנו עדים, לצערנו, לניסיונות של גורמים פוליטיים ואחרים לשנות את אופיה של המדינה ולפגוע ביסודות הקדושה של חיינו הציבוריים. הדבר בא לידי ביטוי בחקיקתם של חוקים רבים כנגד התורה והדת, בניסיון לשנות את פניה של הרבנות בישראל, בפגיעה במעמדם של בתי הדין, בהסכמה לגיורים שלא על פי ההלכה, ואף בניסיון להחדיר רוח רעה זו למערכת החינוך"

"אנו קוראים בזאת לכל רבני ישראל המשמשים בקודש, ברבנות, בבתי הדין ובישיבות, שמצבה הרוחני של מדינת ישראל יקר ללבם והם מודאגים מן המצב הקיים, לבוא ולהשתתף בכנס חירום של כל רבני ישראל היראים לדבר ד', בקריאה להפסיק לאלתר את החקיקה האנטי דתית ולתקן בהקדם את החוקים שכבר נחקקו כנגד התורה והיהדות, שלא נהיה חלילה מהזקנים שלא מיחו בשרים [שבת נה.]”, הוסיפו הרבנים.

"השתתפותו של הרב חשובה עד מאוד, למען ידע כל יהודי שרוב מנין ובנין של רבני ישראל עומדים כחומה בצורה כדי לשמור על צביונה וזהותה היהודית של מדינת ישראל, וכדרכו של אהרן הכהן 'שלא שינה' [רש"י במדבר ח ג]. ונעשה ונצליח בעזה"י לראות בטובת האומה כולה", הם חותמים.