לא יאומן: דוגמניות בלבוש חושפני ביצעו תצוגת אופנה בבית כנסת

מעצבת האופנה מילי דהן קיימה תצוגת אופנה בבית כנסת, במסגרתה הציגו דוגמניות בלבוש חושפני על רקע שירת מקהלת חזנים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/12/14 12:44 כה בכסלו התשעה

תצוגת אופנה עם דוגמניות בלבוש חושפני התקיימה לפני מספר שבועות בבית הכנסת הבינלאומי בתל אביב תוך שלהקת חזנים מזמרת פסוקים. מדובר בבית הכנסת של צהר בו נשרפו ספרים לפני כחודש.

האירוע המקומם, התקיים בבית כנסת דתי אורתודוקסי בלב תל אביב, בניצוחה של מעצבת האופנה מילי דהן, ובשיתוף ערוץ הבידור של 'הוט', כשהדוגמניות צועדות ברחבה מתחת לבמה באמצע בית הכנסת, והרחבה מול ארון הקודש משמשת להם כנקודה בה הן מסתובבות וחוזרות אל מאחורי הקלעים.

תוך כדי צעידת הדוגמניות, הלבושות בבגדים שאינם תואמים כל קוד צניעות בציבור הדתי כלשהו, זימרו להקת חזנים שירים מוכרים מפסוקים בתהילים ובמקורות היהדות.

באתר יחסי הציבור שהפיק את האירוע נכתב כי המעצבת, אשר זו היא לה תצוגת האופנה הראשונה, שואבת את ההשראה לעיצוביה מהדת. הבגדים אותן לבשו הדוגמניות, הינם שטיחים עתיקים הלקוחים מבתי כנסת והתצוגה כולה הושפעה מהתעניינותה בוי'טראז'ים בביתי הכנסת.

"איש האפנה, גילי אלגבי, רתם אותנו לתהליך והסביר שהוא מתכנן להפיק תצוגת אפנה", נכתב באתר יחסי הציבור של המעצבת. "התוצאה לפניכם: תצוגת אפנה שהופקה בתוך חלל של בית כנסת. דוגמניות פוסעות עם עיצוביה מלאי ההוד של המעצבת לצלילי שירת חזנים במקום די ג'יי טיפיקלי. התצוגה צולמה להפקת המקור של הוט בידור ישראלי "איט גירלז" וכל לבלוגים מובילים בתחום האפנה וכלי תקשורת מהמדיה הרחבה".

הסרטון מכיל תוכן לא צנוע

[embed]

]

מדובר בתצוגה מקוממת במיוחד, לא כל שכן כשמדובר בבית כנסת דתי לחלוטין. ל'כיפה' נודע כי הצופות בתצוגה נדרשו להגיע בלבוש צנוע כדי שלא לפגוע בצביון בית הכנסת, אך מתברר שעל הדוגמניות לא חלה הוראה שכזו והבגדים היו בעייתיים ביותר באופן עיצובן ככל שמדובר בהלכה היהודית.

השר נפתלי בנט הגיב לדברים ואמר ״תצוגת אופנה בבית כנסת היא ארוע הרומס את קודשי ישראל בשביל גימיק תקשורתי. אומנות אינה רמיסת רגשות האחר בשביל למכור שמלה. ביזוי בתי כנסת על ידי יהודים היא חציית קו אדום, ומי שעושה זאת מוטב שיחליף מקצוע. בושה״

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן הגיב על קיום התצוגה והבהיר "אתקין תקנות חדשות שיאסרו על שימוש בבתי כנסת לצרכים שאינם הולמים את קדושת המקום, מדינה שרומסת את ערכיה סופה שלא תישאר יהודית."

״מעשה זה מהווה כהות חושים יהודית ואובדן של כבוד למסורת היהודית. מדינה שמאפשרת לבזות את בתי הכנסת שלה ואת המקומות המקודשים סופה שלא תישאר יהודית", אמר בן דהן.

[embed]

]

מהמעצבת מילי דהן נמסר בתגובה: קולקציית חורף 2015 שואבת השראתה ממוטיבים וארכיטקטורה של בתי כנסת בעולם. תצוגת האופנה מבטאת את החיבור האמנותי והמקצועי של המעצבת מילי דהן וזיקתה למסורת היהודית. התנצלותנו בפני מי שמצא טעם לפגם בחיבור זה. כמו כן, כלל ההפקה עבדה בשיתוף פעולה מלא עם בית הכנסת שנתן הסכמתו לקיום האירוע תחת כתליו. גם בעתיד דרכה האמנותית של מילי דהן תמשיך להוביל אג'נדה שמכניסה היבטים מין היהדות לכלל השראה בתחום האומנות בכלל ותצוגות האופנה בפרט.