הרב שמעון אור הודיע: אתמודד נגד בנט על ראשות הבית היהודי

הרב שמעון אור, ראש תנועת 'ישראל ייעודית' הודיע על התמודדותו לראשות מפלגת הבית היהודי, נגד יו"ר המפלגה השר נפתלי בנט

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/12/14 17:00 י בכסלו התשעה

הרב שמעון אור הודיע: אתמודד נגד בנט על ראשות הבית היהודי
פרטי, צילום: פרטי

מתמודד נגד בנט. הרב שמעון אור, ראש תנועת 'ישראל ייעודית' הודיע היום (ג') כי יתמודד על ראשות מפלגת הבית היהודי מול היו"ר המכהן של המפלגה, השר נפתלי בנט. לדבריו, "סיבת ההתמודדות, נעוצה ברצון ובצורך להוביל חזון תרבותי ומדיני למדינת ישראל, דווקא מתוך היכולת הייחודית שיש לציונות הדתית בחיבור שבין דת ומדינה. יכולת הנמצאת כיום בסכנת הכחדה”.

ייחודיותה של הציונות הדתית ביחסה לתורה הייתה עד היום באמונתה כי התורה הינה זיכרון של תרבות, שכל הלכותיה ודיניה מסרטטים את מאפייני התרבות הזו", מסביר הרב אור. "תפיסה זו את התורה, היא קריטית בשדה האזרחי, מפני שהיא היחידה הנותנת מצד אחד לגיטימציה להידבק בדרישות המקוריות של התורה בלא להתפשר ומצד שני, מאפשרת הובלה של חזון ולא רק שימור הקיים".

"תפיסה זו של התורה היא קריטית גם בשדה המדיני, כיוון שרק היא מאפשרת לראות את המשותף עם עמי האסלאם, להבין את תפיסת עולמם ותרבותם, את הסיבות למצוקתם והתנהלותם הקיצונית ומתוך כך, ליצור את הגשר שבין העולם הערבי למדינת ישראל ומשם, לעולם המערבי. למטרה זו, מפלגה ימנית לא יכולה להגיע. המישור הלאומני הפוליטי הוא צר ואינטרסנטי מדי. לא רק שאינו יכול להגיע למכנה המשותף שתרבויות יכולות להגיע, אלא הוא אף מקצין את הקונפליקט שבין התרבויות. אפשרות זו כאמור, נמצאת בסכנה קיומית, מתוך הפיכתה של המפלגה למפלגה ימינית מסורתית, בראשותו של נפתלי בנט".

הרב אור מבהיר כי הוא יעבוד על פי מספר נקודות מרכזיות בהתמודדותו על ראשות המפלגה, ביניהם הקביעה ההלכתית שיהודי הינו אך ורק הנולד מאימא יהודייה, הצבעה על יסוד זה כמכנה משותף תרבותי בין מדינת ישראל לבין האיסלאם, ועל ההתרחקות מן היסודות הללו כסיבה להעצמת הקונפליקט מול העמים הערביים.

בנוסף, ידבק בדרישות התורניות בסוגיות 'תורה ומדינה' להגדרתו, יחתור לביטול מוחלט של הצורך בהכרת התושבים הערביים במדינת ישראל או הצהרה על נאמנותם, יתנער מתכנית 'שתי מדינות לשני עמים ויאפשר חופש ותקציבים ללימודי תורה ולחילופין לליודי האסלאם למוסלמים במעמד שווה ערך ללימודים אקדמאים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן