Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
עתירה לבג"צ: מנעו מחטף בבחירת דיינים - כיפה

עתירה לבג"צ: מנעו מחטף בבחירת דיינים

פרופסור אביעד הכהן עתר לבג"צ נגד כוונה לקיים דיון בועדה למינוי דיינים. תוך יצירת ´דיל´ בו "הודרו מראש הרשימה המועמדים המזוהים עם צהר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/12/14 18:56 ט בכסלו התשעה

עתירה לבג"צ: מנעו מחטף בבחירת דיינים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הועדה למינוי דיינים אמורה להתכנס בימים הקרובים לקבוע את זהותם של דיינים חדשים, אך בציונות הדתית מאשימים כי מדובר במשחק מכור, ושבמסגרת 'דיל' הודרו מראש הרשימה כל המועמדים המזוהים עם רבני צהר.

עתירה שהוגשה לבג"ץ הערב לבג"צ דורשת למנוע עריכת "מחטף" בבחירת דיינים בישיבה שנועדה להתקיים מחר, וכונסה מהיום להיום בהתראה של 3 ימי עבודה בלבד.

בעתירה, שהוגשה על ידי הקליניקות המשפטיות במרכז האקדמי שערי משפט ועל ידי הרב ישראל שחור, אחד המועמדים לדיינות, באמצעות פרופ' אביעד הכהן וד"ר חגי ויניצקי, נטען לקיומו של 'דיל' בין רוב החברים בוועדה, דבר שהופך את כל הדיון לדיון סרק.

"ה'דיון' בוועדה לא יהא אפוא דיון אמתי אלא 'דיון למראית עין', שתוצאותיו ידועות מראש", כותבים העותרים ומוסיפים: "עד כדי כך שיש האומרים כי חברי הוועדה מקיימים ובהידור רב מצוות 'יש דיל - ויש ויש דיין' ומצדיקים את הכינוי שהודבק בקרב מגזרים מסוימים בציבור, למערכת שיפוטית חשובה זו, 'בית הדיל הרבני'".

כמו כן נטען בעתירה כי החלטתה לפסול את הרב שחור רק בשל היותו בן דוד של דיין מכהן מנוגדת לדין, מהווה חריגה מסמכות ופוגעת פגיעה קשה בעקרון השוויון, בחופש העיסוק ובזכות לבחור ולהיבחר.

העותרים טוענים כי בשל ה'דיל' הודרו מראש מרשימת המועמדים כל המועמדים שמזוהים עם רבני צהר וביניהם מועמדים ראויים ביותר. "עניינה של עתירה זו בפסילה מקדמית של מועמד לכהונת דיין רק בשל היותו "בן דוד של מועמד מכהן", סוג "קרבת משפחה" שלא בא זכרו בהוראות הדין, ובדרכי התנהלותה הקלוקלת של הוועדה לבחירת דיינים, שחבריה זומנו לישיבה בהולה - כארבעה חודשים לאחר שלא התכנסו כלל - "מהיום להיום", בתוך 3 ימי עבודה, ללא שהוצע בפניהם סדר יום מפורט, ולאחר שרוב חברי הוועדה הסכימו על רשימת המועמדים שייבחרו, ייתרו למעשה את הצורך בנוכחותם של שאר חברי הוועדה שלא היו שותפים ל"דיל", והפכו בכך את ישיבת הוועדה לישיבה "למראית עין"", נכתב בעתירה.

"למותר לומר שהעותרים תומכים בחיזוקה של מערכת בתי הדין ובשיפור תפקודה, לרבות מילוי כל התקנים החסרים כיום בבתי הדין. אך שיפור זה אסור לו שיהא בדרכי עקלקלות, באמצעות "דילים" פוליטיים, תוך מעין 'החרמה' מראש של מועמדים הנמנים עם מגזר מסוים (כגון מועמדים המזוהים עם רבני ארגון "צוהר")", הם מבהירים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן