הרב לאו: הרבנים לא יכולים לתת את כל הפתרונות

הרב דוד לאו מתייחס למצב האלימות וההתעללות בתוך הקהילה הדתית ומבהיר: "התחושה בציבור הדתי היא שאפשר לטפל בבעיות בתוך הקהילה, אבל לעיתים דווקא שם נשים לא מוצאות את מקומן"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/11/14 09:11 ח בכסלו התשעה

הרב לאו: הרבנים לא יכולים לתת את כל הפתרונות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לקראת כנס בינלאומי בנושא המאבק באלימות ובהתעללות, התייחס הרב הראשי דוד לאו למצב, והבהיר כי דווקא הציבור הדתי חייב להבין שלא ניתן לפתור את כל הבעיות בתוך הקהילה. “ התחושה היא שכאשר מדובר בציבור הדתי יודעים לטפל בבעיות בתוך הקהילה, יש רב, רבנית, מסגרת של בית כנסת, גבאים וועדות חסד, אבל בתפקידי השונים ברבנות נוכחתי לדעת עד כמה חשוב מרכז הסיוע”, אומר הרב לאו בסרטון שיוקרן באירוע.

"לעיתים דווקא בקהילה ובמשפחה הנשים הללו לא מוצאות את מקומן כי אין מי שיקשיב להן ויאמין לקשיים של הנשים. אף אחד לא יאמין, ישמע או יקבל. 'בוודאי שהבחור טוב', מי יודע מה קורה בתוך הבית?”, הוא מוסיף.

"מכיוון שאנחנו עדיים לא נמצאים בימות משיח זהו עדיין הזמן למרכז סיוע שנקווה כולנו שימלא את יעודו בצורה המלאה למתדפקות בדלתותיו", סיכם הרב לאו.

מנהלת ארגון תהל, דבי גרוס מספרת על האירוע בו השתתפו 150 מומחים מרחבי העולם. ”מדובר באירוע היסטורי בו מתקיים כנס בינלאומי אליו חוברים רבנים ואנשי מקצוע מכל הזרמים, בהם חרדים, חסידים, דתיים וחילונים מרחבי העולם כולו. כולם יחד למעשה אומרים כי יש לעצור את האלימות המינית והמילולית בחברה. יש די ידע בתחום לעשות זאת ומטרת הכנס היא לאפשר לכל הקהילות לרכוש כלים אלו בכדי להפוך את החברה למקום טוב יותר ובריא יותר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן