ניסיון התנקשות? יהודה גליק עדיין מורחק מהר הבית

יהודה גליק השתחרר אומנם מבית החולים לאחר ניסיון ההתנקשות בחייו, אך מתברר שעל פי משטרת ישראל הוא עדיין לא יכול לעלות להר הבית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/11/14 12:52 ה בכסלו התשעה

ניסיון התנקשות? יהודה גליק עדיין מורחק מהר הבית
מטה ארגוני המקדש, צילום: מטה ארגוני המקדש

ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק גרר אחריו דיון עצום בשאלה האם מותר או אסור לעלות להר הבית, אך מתברר שמבחינת משטרת ישראל יש אדם אחד שבהחלט אסור לו לעלות: יהודה גליק.

בתגובה לשאילתא שהגיש פעיל הר הבית ארנון סגל, הודיעו במשטרת ירושלים שאף שגליק נפצע, וכמעט נהרג בניסיון התנקשות לפני כחודש, הוא עדיין מורחק מהר הבית מכיוון שהוא עדיין מואשם בכך שהוא תקף אישה ערביה בהר.

כזכור, לפני מספר חודשים נטען שגליק היכה כביכול אישה מוסלמית בהר הבית. בדיון בבית המשפט הוכיח גליק כי באותו הזמן בו נטען שהיה בהר הבית, בפועל הוא היה בבית הדין לתעבורה. בעקבות דבריו של גליק הודיעו במשטרה כי הם טעו בתאריך, דבר תמוה ביותר וחסר בסיס עובדתי.

היום כאמור הודיעו במשטרה שלמרות ניסיון ההתנקשות שהובילו לפגיעה קשה ביותר בגליק, והוכיחו שיש מי שמנסה להעליל עליו עלילות שווא ולפגוע בו, "יהודה גליק מורחק על ידי בית המשפט עד תום ההליכים בתיק". נמסר. ביום ראשון יתקיים דיון בערר שהגיש גליק בבית המשפט המחוזי בירושלים בו הוא כופר בהאשמות נגדו.

ביום שני האחרון שוחרר גליק מבית החולים בתום שלושה שבועות בו היה מאושפז, תחילה במצב אנוש, בעקבות ניסיון התנקשות בחייו במרכז מורשת בגין בירושלים. בצאתו מבית החולים ערך גליק מסיבת עיתונאים קצרה, בה הודה לקב"ה ולכל התומכים בו. "ברוך מחיה המתים", אמר. לדבריו, המסר בעקבות ניסיון ההתנקשות בו היא "אסור להניח שפעילי ציבור בישראל מוגנים. נפל דבר בישראל. פעיל ציבור שומר חוק נורה אך ורק בגלל אמונתו. מחר זה יכול לקרות לאחרים. חובה להתייחס לכך כאילו הפיגוע הצליח, להתעשת ולדעת שפעילי ציבור צריכים הגנה".

גליק הודה למשפחתו, לצוות בית החולים ולשאר התומכים בו בזמן פציעתו. "ברור שהעובדה שאני יושב כאן ומדבר אינה מובנת מאליה", אמר. "עצם העובדה שארבעה קליעים פוגעים בחלל הבטן שלי, ואף אחד מהם לא פוגע בכלי דם מרכזי, בלב. קליע פוגע בעמוד השדרה, מחליט לדלג על חוט השדרה. קליע פוגע בצוואר, מדלג על העורק הראשי. המנתח אמר לי 'אתה לא יודע איזה בר-מזל אתה, אם הקליע היה פוגע שני

"מי שיורה באדם אחר בשם אל-אקצה הוא שמחלל את אל-אקצה. מוסלמי שמטפל בחולים יהודים בבית החולים שערי צדק הוא שמכבד את האיסלאם", אמר גליק ושיבח את דו הקיום בבית החולים. בנוסף, הודה לכוחות הביטחון על החיסול המהיר של המחבל שירה בו, רק שעות ספורות לאחר ניסיון ההתנקשות. "מודה על החיסול המהיר של המחבל תוך מספר שעות והשמירה הצמודה של משטרת ישראל וכוחות הביטחון, תוך שהם מבינים שיש כאלה שלא ממש מרוצים מזה שאני כאן. נפל דבר בישראל: אדם שומר חוק נורה רק בגלל אמונתו", אמר גליק.