פורום יש"ע: הבית היהודי לא עונה

חברי פורום ההתיישבות של הבית היהודי מתלוננים: חברי הכנסת מתעלמים מאתנו, היחידים שהסכימו לשתף פעולה הם דווקא חברי הכנסת של תקומה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/11/14 11:38 ה בכסלו התשעה

פורום יש"ע: הבית היהודי לא עונה
תמונות ארכיון: דוברות הבית היהודי, צילום: תמונות ארכיון: דוברות הבית היהודי

לבית היהודי לא אכפת שיש הקפאת בניה ביהודה ושומרון, כך לפחות נראה ממידת היחס לה זכו חברי פורום יש"ע של המפלגה. בתחילת השבוע שלחו בפורום הודעה לכל חברי הכנסת מטעם הבית היהודי, ההודעה נענתה בהתעלמות כמעט מוחלטת מצד חברי הבית היהודי, כשהיחידים שטרחו להשיב על המכתב היו חברי הכנסת של תקומה - השר אורי אריאל, סגן השר הרב אלי בן דהן וח"כ אורית סטרוק.

במכתב, שנשלח כאמור לחברי הכנסת נכתב "מזה כשנה נמצאות ירושלים וההתיישבות ביהודה ושומרון בהקפאה עמוקה וחמורה שלא הייתה כמוה באף ממשלה. למעשה מאז חודש ינואר 2014 ראש הממשלה הקפיא לחלוטין את כל הליכי התכנון במנהל האזרחי ואת שיווק המכרזים בירושלים וביהודה ושמרון. המצב הוא שאפילו דיוני וועדות הבניה של מחוז ירושלים מצריכות אישור מיוחד שלרוב לא ניתן".

"ההקפאה היום משמעותה תקופת יובש חמורה בשנים הבאות, ותגרום לכך שבעתיד גם אם יהיה מנהיג לאומי שירצה לממש בניה ביהודה ושומרון לא יהיו תכניות בניה מוכנות לביצוע", הבהירו בפורום יש"ע. "כנציגי ההתיישבות במפלגת הבית היהודי, ונציגי המפלגה בישובים, אנו מרגישים חובה ערכית ומוסרית לפעול בנושא חשוב זה. הבניה היא בנפשנו ועתיד ההתיישבות נמצא על הפרק. אנו קוראים לכם נציגנו בכנסת לפעול ולעשות כל מה שנדרש על מנת לסיים את ההקפאה הקשה הזאת בירושלים יהודה ושומרון ולחדש את הליכי התכנון והוצאת מכרזי הבניה".

בפורום ביקשו תשובה לפנייה זו על מנת לפרסמה לתושבים, אך מתברר שההקפאה ביהודה ושומרון ובירושלים היא עניינם של לחברי תקומה בלבד. "צודקים. החלטנו ולא עשינו", השיב השר אורי אריאל והוסיף כי לפני כחודש וחצי התקבלה החלטה לעשות פעולות שונות בתוך הקואליציה על מנת ללחוץ לשחרור בניה. סגן השר לשרותי דת, הרב אלי בן דהן, ציין כי נושא הקפאת הבנייה ביהודה ובשומרון עלה ונידון בישיבות הסיעה של המפלגה והוא יעלה ויידון פעם נוספת. בן דהן הוסיף כי בכוונת חברי המפלגה להפעיל את כל כובד משקלם בכדי שהקפאת הבנייה תיפסק. גם חברת הכנסת אורית סטרוק טרחה להשיב לחברי הפורום המודאגים אומנם בקצרה אך בתמציתיות: "צודקים מאה אחוז!", כתבה.

בתגובה לדברים טענו בבית היהודי כי הם נפגשו עם פורום יש"ע וכי הם פועלים לפתרון הבעיה. אך כאמור, מנוסח המכתב שנשלח את חברי הפורום זה לא סיפק