הרב רפי פרץ: 90% מהערבים לא יודעים מה כתוב בקוראן

פרסום ראשון: הרב הצבאי הראשי התייחס בשיעור לטענות הערבים בדבר השתלטות יהודית על הר הבית והבהיר: "אין בקוראן אפילו פעם אחת אזכור למילה ירושלים. הם מדמיינים. תשעים אחוזים מהערבים לא יודעים מה כתוב בקוראן"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/11/14 17:11 ד בכסלו התשעה

הרב רפי פרץ: 90% מהערבים לא יודעים מה כתוב בקוראן
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"אין בקוראן אפילו פעם אחת אזכור למילה ירושלים. אפילו לא ברמז. הערבים מדמיינים. תשעים אחוזים מהם לא יודעים מה כתוב בקוראן. יש מפרש שהסביר משהו בקוראן על ידי החלום הזה (החלום בו מוחמד עולה להר הבית ח"ג) אבל זה לא פירוש אלא אגדה שהצטרפה".

כך אומר הרב הצבאי הראשי, הרב רפי פרץ, שהתייחס לאחרונה למצב בהר הבית וטענות הערבים על השתלטות יהודית על ההר, במסגרת שיעור במכינת 'עוצם'. בדברים שהגיעו לידי 'כיפה' הוא אומר “המסגד היחיד שאליו משוייכת קדושה כלשהי הוא מסגד אל אקצה. אין לשאר הר הבית שום משמעות דתית. מה זה מסגד אל אקצא? 'כתוב בקוראן 'עשו לי מקדש בקצה', אבל הכוונה היא הקצה של מכה, של חצי האי ערב. כשהם משתחווים להר הבית האחוריים שלהם מופנים להר הבית כי הקצה הוא חצי האי ערב. אז מה הם עושים על הר הבית?!”

"כשאנשי עטרת כהנים הגיעו לעיר העתיקה יצא אליהם ערבי עם מפתח בידי ואמר '19 שנה שמרתי עבורכם את המפתח כי ידעתי שזה שלכם'”, מספר הרב פרץ. “הוא ראה מה קרה במלחמת השחרור, ראה שסילקו את היהודים ושחזרנו במלחמת ששת הימים והחזיר לנו את מה ששייך לנו. כשאנחנו יודעים לעמוד על שלנו נותנים לנו את מה שמגיע לנו. למה ידעו לתת את ארץ ישראל אחרי 2000 שנה? כי פתחנו את התנ"ך והראנו שזה שלנו. בהצהרת בלפור לא באנו והם נתנו את המפתח לארץ ישראל לאחרים".

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=y4eFVp-YMq4[/embed]

הרב פרץ התייחס בנוסף גם למבצע צוק איתן ביחס למלחמות במזרח התיכון ולכספים המועברים לארגוני טרור. “יש כל מני ארגונים נוצריים שלא רוצים אותנו בעולם. הם נותנים כסף לארגוני טרור, לתנועות אנטי ציוניות". הוא אמר והתייחס למלחמות אברהם בעמים מסביבו. “הם אמרו לאברהם שאין מצב בעולם שהוא ישאר בארץ הזו. לא אתה ולא החלומות שלך. אנחנו פוגשים את זה הרבה פעמים עד העת המודרנית וגם היום”.

"אפשר לראות את ההבדל בינינו לבין עמים אחרים במלחמות שמתרחשות כל הזמן. אפשר לראות את זה במלחמת העולם הראשונה והשניה, אפשר לראות את זה בעיראק ואפגניסטן ואפשר לראות את זה בסוריה. זו מלחמה בה נהרגו 250 אלף איש בשנה וחצי. זה מספר שלא יאמן. מלחמת אחים. זה ביטוי של רשעות”.

"בגלל המורכבות והאכזריות של האוכלוסייה איתה אנחנו מתמודדים המלחמות שלנו לוקחות הרבה יותר זמן ממה שהיינו רוצים שייקחו”, מבהיר הרב פרץ. "עדיף לסיים את המלחמה מהר כי אנחנו דואגים לחיי אדם, לא רוצים לפגוע בחפים מפשע ולשמור על השגרה. אנחנו לא רוצים לשים את כולם על הברכיים”.

בדבריו התייחס הרב פרץ גם לאידיאל הלחימה. "לוחם של צה"ל לא יכול לקחת נשק ולהילחם בלי מטרה. לאמן אותו להילחם וזהו. אם הוא לא יודע את צדקת הדרך, שהוא נלחם את הדבר הכי ישר, מוסרי וצודק, הוא לא ילחם. אין לי ספק בכך. יום ולילה זו המטרה שלי. לבנות רוח לוחמת ולגרום לחיילים להבין את הזכות להגן על הארץ הזאת. הסרבנים של 8200 הם זניחים. היו כאלו. אבל בצוק איתן היו 20 אלף חיילים ולא היה רבע סרבנות או סירוב פקודה. הייתה כאן הבנה עמוקה של שייכות. יש לנו אחריות להבין עד כמה התורה ודרך החיים שלנו היא ראויה וצריך להילחם עליה, ולמסור את הנפש עליה. מתוך אידיאל ולא מתוך 'עצבנות' על מי שיורה עלינו פצמרים”.