אורי אריאל: חייבים את חוק הלאום עכשיו

על רקע הצעת חוק הלאום שתעלה בפני ועדת השרים לחקיקה, אומר יו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל "אסור להשאיר את חוק הלאום לפרשנות של בית המשפט העליון. יש כרסום בזהות היהודית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/11/14 11:35 א בכסלו התשעה

אורי אריאל: חייבים את חוק הלאום עכשיו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בשעות הקרובות יצביעו חברי וועדת השרים לחקיקה על חוק הלאום, אשר מבקש להגדיר את ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ולהכפיף את אופייה הדמוקרטי לזהותה היהודית. החוק קובע כי דיני המשפט העברי ישמשו השראה לחקיקה ולבית המשפט, השפה העברית תהיה שפת הלאום הרשמית היחידה והערבית תוגדר רק כשפה במעמד מיוחד ותעודד את הבניה היהודית בישראל.

לקראת ההצבעה על הצעת החוק, מתייחס יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל לנושא ומבהיר כי חייבים להעביר את החוק עכשיו. "אנחנו צריכים חוק לאום עכשיו כי יש כרסום מתמשך והולך בזהותה היהודית של ישראל, כי צריך להגיד דברים ברורים נגד הרצון של הפלסטינים וגורמים בתוך הארץ לייצר זכות שיבה ולהפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה", אמר הבוקר (א') אריאל ב-ynet.

"החוק הזה צריך להיות ברור וחד, כי אם לא - הוא יהיה נתון לפרשנות של בית המשפט העליון", אומר אריאל בהתייחסו לאפשרות של פסילת החוק על ידי בג"צ. "הוא צריך להיות ברור כדי שהעליון לא יפרש אותו כמו שהוא מבין אלא כמו שאנחנו מבינים. לכן כל מילה חשובה. אנחנו רוצים להעביר קודם כול את החוקים של איילת שקד ויריב לוין בטרומית, אם ראש הממשלה יביא חוק - בוודאי יאחדו ביניהם". אריאל הבהיר כי החוק לא מפלה בין ערבים ישראלים ליהודים. "אין קיפוח לאף אחד. לערבים שחושבים שהם מקופחים יש את בית המשפט העליון שנותן להם סעד בכל זמן".

יו"ר האיחוד הלאומי התייחס בראיון גם למצב הביטחוני בירושלים ובשאר חלקי ישראל בשבועות האחרונים. לדבריו, "אנחנו לא באינתיפאדה. יש בהחלט ניסיונות לפיגועים, אבל זו לא אינתיפאדה. אני יושב במשרדי במזרח ירושלים ושקט פה. אני מציע להיזהר בביטויים האלה שלעיתים הם נבואה שמגשימה את עצמה".