צהר: אסור לשנות את תאריך יום העצמאות

ועדת השרים לענייני חקיקה אמורה לדון בהצעת חוק המבקשת לקיים את יום העצמאות ביום חמישי באופן קבוע. צהר: "לא לחרוג מהתאריך העברי אלא לצרכים מיוחדים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/11/14 10:42 א בכסלו התשעה

צהר: אסור לשנות את תאריך יום העצמאות
Shutterstock, צילום: Shutterstock

ועדת השרים לענייני חקיקה אמורה לדון הבוקר (א') בהצעת חוק המבקשת לתקן את חוק יום העצמאות כך שיום העצמאות יחול ביום חמישי באופן קבוע.

לקראת ההצבעה, יוצאים בארגון רבני צהר נגד הניסיון לדחות את יום העצמאות ומבהירים כי חג העצמאות, הנחוג ב-ה' באייר הוא חלק ממסורת ישראל. בארגון מציינים עוד כי על פי המסורת, התאריך העברי המקורי בו ארע האירוע המשמעותי הוא היום שנקבע לדורות ליום שמחה והלל, ואין לחרוג ממנו אלא לצרכים מיוחדים כמו חילול שבת.

"בנוסף", אומרים בצהר, "חגיגת יום העצמאות שלא על פי תאריך קבוע בלוח השנה העברי עשויה לשמוט במידה רבה את הערך המקודש שיהיה ליום העצמאות מבחינת ההלכה היהודית".

בארגון אומרים כי השינוי יכול לגרום גם לפיצול חגיגות יום העצמאות בקהילות השונות, "החג נחוג בקהילות דתיות בתפילות חג מיוחדות. קביעת יום העצמאות בתאריך שאינו מתחשב בפסיקה ההלכתית תגרום לפיצול בין קהילות שונות ביחס לשאלה באיזה יום ראוי לחגוג את יום העצמאות".

"עמדת רבני צהר", אומרים בארגון, "היא שיום הקמתה של המדינה היהודית הוא גם יום קדוש שיש לו ערך דתי המאחד את חלקי העם, לפיכך עליו להיקבע בהתאם למקובל במורשת ישראל".