הדריסה באל ערוב: פיגוע

לאחר שבועות בהן טענו משפחות החיילים שנדרסו סמוך לגוש עציון כי מדובר בפיגוע, הם מקבלים אישוש לטענותיהם. על פי השב"כ מדובר בפיגוע

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/11/14 17:07 כז בחשון התשעה

הדריסה באל ערוב: פיגוע
דוברות הר חברון, צילום: דוברות הר חברון

הדריסה באל ערוב אכן הייתה פיגוע, כך עודכנו משפחות שלושת החיילים שנדרסו לפני שבועיים בכפר אל ערוב, סמוך בגוש עציון.

במשך השבועות שעברו טענו בני משפחות החיילים, שחלקם עדיין מאושפזים במצב קשה בבית החולים, כי האירוע בו נדרסו בניהם לא היה תאונה, אלא פיגוע מכוון, והערב (ה') הם מקבלים אישוש לטענותיהם מכיוון השב"כ.

בני משפחת אהרוני, שבנם נפצע בפיגוע מסרו בעקבות פרסום פרטי החקירה כי "חבל שהיינו צריכים לעבור את כל זה כדי לקבל אישור רשמי למה שידענו ואמרנו מהרגע הראשון. הוא אמר לנו 'ראיתי את העיניים של הרשע הזה ושמעתי את נהמת המנוע שמאיץ לפני שהוא נכנס בנו עד ששלח אותנו לעזאזל'. המחבל שותף למעשים של האחים שלו, שכבר ביצעו דברים כאלה במקומות שונים בישראל. הדם של בננו זועק. אנחנו נמצאים פה שעות רבות בחוסר ודאות ואותו בן עוולה מסתתר תחת שקר גס ובוטה שכנראה הכינו אותו לכך מספר חכמים". הדברים הובאו בynet.

כזכור, ביום רביעי לפני כשבועיים, רק שעות מעטות לאחר שמחבל דרס למוות את קצין מג"ב ג'דעאן ואת בחור הישיבה שלום אהרון בעדני הי"ד, פגע מחבל בשלושה חיילים שעמדו בסמוך לפילבוקס בכפר אל ערוב, כקילומטר וחצי מצומת גוש עציון.

לאחר הפיגוע נמלט המחבל מהמקום ברכב המסחרי בו נסע, ורק יממה לאחר מכן הסגיר עצמו לידי כוחות התיאום והקישור של צה"ל. בחקירתו טען כי מדובר היה בתאונת פגע וברח ולא בפיגוע, ובתחילה הודעה בה דברים דומים יצאה מפי גורמים בשב"כ וגורמים ביטחוניים נוספים. עם זאת, הערב (ה') הודיעו בשב"כ למשפחות החיילים כי בניהם נפגעו בפיגוע ולא בתאונת פגע וברח.