הרב לאו: אין צורך במאבטח בכל בית כנסת

צריך מאבטח בכל בית כנסת? הרב דוד לאו התייחס לשאלת האבטחה בבתי הכנסת והבהיר כי אין צורך במאבטח בכל בית כנסת. לשכת הרב יוסף: הציטוטים לא היו מדויקים, אבל מומלץ להתפלל בבית כנסת עם מאבטח

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/11/14 11:47 כה בחשון התשעה

הרב לאו: אין צורך במאבטח בכל בית כנסת
הלל מאיר, סוכנות הידיעות תצפית, צילום: הלל מאיר, סוכנות הידיעות תצפית

צריך מאבטח או לא צריך? דיון פומבי בשאלה זו התעורר על רקע הפיגוע בבית הכנסת בירושלים, בו נרצחו ארבעה מתפללים. הבוקר (ג'), בעקבות הפיגוע, הובאו דברים של הרב הראשי הספרדי הרב יצחק יוסף שאמר שאסור להתפלל בבית כנסת ללא מאבטח.

הרב דוד לאו, הרב הראשי האשכנזי, הגיב לדברים בגלי צה"ל ואמר כי אין בכך צורך. "אסור שהמחזה שקיים בחוץ לארץ בו יש מאבטח בכל בית כנסת, יתרחש כאן בארצנו", אמר הרב לאו. "בכל רחבי הארץ יש בתי כנסת בהם ישנם חיים יהודים שוקקים של תורה, תפילה וחסד כל היום, ואסור שייפסקו בגלל כמה מחבלים צמאי דם".

בעקבות המהומה סביב דברי הרב יוסף, יצאה הודעה מלשכתו בה נאמר שהדברים שצוטטו לא היו מדוייקים, אף שהובאו בציטוט ישיר. "הדברים דלעיל צוטטו מפי מתפלל בבית הכנסת, ולאחר בירור עולה שיש בהם אי דיוקים", נכתב בהודעה. "להלן דברים מדוייקים יותר: "על בתי הכנסת לפעול להצבת שמירה כמו כל מקום ציבורי אחר, ומצד ונשמרתם מאוד לנפשותיכם יש להעדיף להתפלל בבתי כנסת עם שמירה".

לדיון הצטרף גם רבה הראשי הטרי של ירושלים, הרב שלמה עמאר, שקבע כי יש צורך בשמירה בבתי כנסת. בראיון בגלי צה"ל אמר הרב "צריכה להיות שמירה בבתי הכנסת ובמוסדות הדת", אמר הרב עמאר, "לא הרבנים יקבעו איזו שמירה צריכה להיות. יש אנשי הביטחון שיודעים לעשות את זה, ואנחנו מבקשים מהם להוציא הוראות ברורות ומהציבור להישמע להוראות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן