המתנקש עבד במסעדה במרכז מורשת בגין

מועתז חיג´אזי, שביצע את ניסיון ההתנקשות בפעיל הר הבית יהודה גליק, עבד במרכז מורשת בגין וסיים משמרת רק חצי שעה לפני שירה בגליק. נבדק האם הוא היורה בחייל בגבעת הצרפתית במבצע צוק איתן

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/10/14 09:48 ו בחשון התשעה

המתנקש עבד במסעדה במרכז מורשת בגין
cc by A&D, צילום: cc by A&D

מועתז חיגא'זי, פעיל ג'יהאד איסלאמי, שנורה הבוקר (ה') בידי כוחות ימ"מ לאחר שפתח לעברם באש, הוא זה שביצע את ניסיון ההתנקשות בפעיל הר הבית יהודה גליק אתמול בערב.

חיג'אזי, אסיר פלסטיני משוחרר, עבד במטבח המסעדה במרכז מורשת בגין, ורק חצי שעה לפני ביצוע ניסיון ההתנקשות הוא סיים משמרת בעבודתו. לאחר חילופי האש עם הימ"מ הוא נורה למוות. בחניית ביתו נמצא אופנוע ואקדח.

המתנקש נעצר על פעילות טרור במהלך אינתיפאדת אל אקצה ושוחרר לאחר עשור בכלא הישראלי ב-2012. בראיון לאחר שחרורו אמר חיג'אזי "אני שמח על החזרה לירושלים. הלוואי ואהיה קוץ בגרון של התוכנית הציונית לייהוד ירושלים. הדבר שגורם לי להיות שמח יותר מכל הוא שאני חוזר לירושלים, לבית אל-מקדס, בין משפחתי ובין עמי".

גורמי ביטחון בודקים האם חיג'אזי הוא המחבל שירה בחייל בהר הצופים בירושלים במהלך מבצע צוק איתן. כזכור, ביום בו בוצע פיגוע הטרקטור סמוך להר הצופים פגע אלמוני על אופנוע בחייל חן שוורץ ולאחר מכן נמלט מהמקום.

מהחקירה שבוצעה עד כה עולה כי חיג'אזי עבד בתקופה האחרונה במסעדה הנמצאת סמוך למקום בו ירה אמש בגליק. החשד הוא כי המתנקש ידע שגליק נוהג להגיע למקום וניצל את עבודתו על מנת לאסוף עליו מודיעין לשם ביצוע הפיגוע.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הגיב הבוקר (ה') לפיגוע ואמר "כשאבו מאזן מפיץ דברי שקר ושטנה בנוגע לזכותם של יהודים בארצם ולחופש הפולחן שלהם, התוצאות הן טרור כפי שהתרחש אתמול כלפי יהודה גליק".