שלט זיכרון מפסיפס נחנך ליד הטרמפיאדה בה נחטפו שלושת הנערים

בנות אולפנת נווה חנה בגוש עציון הציבו שלט זיכרון מפסיפס ליד הטרמפיאדה בה נחטפו שלושת הנערים. "תזכורת לחשיבה מורכבת היוצרת תמונה גדולה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/10/14 18:06 ה בחשון התשעה

שלט זיכרון מפסיפס נחנך ליד הטרמפיאדה בה נחטפו שלושת הנערים
דוברות, צילום: דוברות

בנות תכנית בית מדרש 'אתר"ג' שבאולפנת או"ת נווה חנה שבגוש עציון, חנכו שלט הזיכרון ליד הטרמפיאדה בה נחטפו גיל-עד שער, אייל יפרח ונפתלי פרנקל, וכן שלט פסיפס נוסף בכניסה לשמורת "עוז וגא"ון" הסמוכה (ראשי התיבות גלעד, אייל ונפתלי). בטקס נאמו הרב רונן בן דוד, ראש האולפנה, דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון, שרון ברנד העומדת בראש בית המדרש אתר"ג ותלמידות האולפנה.

השלט מצטרף לגלעד בגוש עציון לזכרם של שלושת הנערים החטופים שהוקם ליד תחנת האוטובוס בטרמפיאדה שבה הנערים נחטפו. הרעיון לבניית הגלעד נעשה ביוזמתם של בני הנוער מהיישוב בת עין שבגוש עציון, שהעלו את הרעיון ביום בו נמצאו גופותיהם של הנערים.

(צילום: דוברות)

הרב בן דוד הביע את הערכתו לפרוייקט שעשו הבנות, והדגיש את הקשר בין מעשה ידיהן לחווית היהודי המאמין בהשגחת ה' בעולם. "הפסיפס שהוצב כאן וזה שהוצב בכניסה לנקודת ההתיישבות עוז וגאו"ן, מהווים תזכורת לחשיבה מורכבת היוצרת תמונה גדולה ושלימה למרות הסתירות הפנימיות. החששות העצומים לגורל שלושת הבנים, הכאב קורע הלב עם היוודע דבר מותם, הצער העמוק והכעס, כל אלה הפגישו אותנו כיהודים דתיים בעוצמות אדירות של שיח אמוני על מקומה של ההשגחה ומקומו של הקב"ה בחיינו. פסיפס החוויות שעברנו, כל אחד לחוד וכולנו יחד, בשיחות, בבכי, בתפילות ובתחנונים, רק העמיק אצל כולנו את הרבדים השונים של השיח האמוני".

"משברים אמוניים הם גם תקווה להעמקת האמונה בבורא עולם, המשגיח, המכוון והחפץ בחיים. בתפילות ובמעשים טובים, כאלה שהיו לנו למכביר במהלך החיפושים אחר שלושת החטופים ובמהלך מבצע 'צוק איתן', נעמיק את האמונה, את החוויה ואת תודעת תיקון העולם”.