הומואים דתיים למשרד הבריאות: חזרו בכם מהאזהרה בנוגע לטיפולי ההמרה

כ-40 הומואים דתיים חברי ארגון כמוך שלחו מכתב לשרת הבריאות בו קראו לה ולמשרד הבריאות לחזור בהם מהודעת האזהרה בנוגע לטיפולי המרה. "האזהרה פוגעת בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/10/14 17:39 ג בחשון התשעה

הומואים דתיים למשרד הבריאות: חזרו בכם מהאזהרה בנוגע לטיפולי ההמרה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

כ-40 הומואים דתיים, חברי ארגון 'כמוך - הומואים דתיים אורתודוקסים' שלחו אתמול (א') מכתב לשרת הבריאות יעל גרמן ולמשרד הבריאות בו מחו על האזהרה מפני טיפולי ההמרה שפרסמו.

כזכור, לפני כשבועיים פרסמו מועצת הפסיכולוגים והסתדרות הפסיכולוגים יחד עם שרת הבריאות אזהרה מפני טיפולים פסיכולוגים לשינוי נטייה מינית, הנחשבים שנויים במחלוקת. “הבסיס המקצועי והעדויות האמפיריות להצלחתם של טיפולי ההמרה קלושים למדי. ההתרשמות היא שרוב העוסקים בתחום של טיפול המרה אינם נמנים עם מקצועות בריאות הנפש המוכרים (פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ופסיכיאטרים)", כתבו הפסיכולוגים וגרמן בירכה ואמרה "הדבר מהווה עוד הוכחה כי נטייה מינית מטבעה, איננה דבר שניתן או שצריך לשנות אותו. נטייה מינית היא חלק מזהותו של אדם ואינה נדרשת ל'טיפול' או ל'המרה'".

כתבות נוספות בנושא:

בעקבות הודעת מועצת הפסיכולוגים שלחו אתמול (א') כ-40 הומואים דתיים, אשר עברו טיפולי המרה, מכתב לשרת הבריאות בו קראו לשרה ולמשרד הבריאות לחזור בהם מהודעת האזהרה. “אנו מכירים בזכותם של המעוניינים בטיפול פסיכולוגי בנושא נטייתם המינית לממש אפשרות טיפול זו, תוך הכרה בכך שאין מדובר בערובה בטוחה לשינוי וכי מדובר בתהליך שתוצאותיו ומידת הצלחתו לא הוכחו דיים. זו גם המסקנה המדויקת מנייר העמדה של הסתדרות הפסיכולוגים בישראל, נייר עמדה שעליו נשענת השרה גרמן בדבריה", כתבו החתומים. “אנו מכירים אנשים שהיו בטיפול שלא צלח, ומנגד אנו מכירים אנשים שהטיפול עזר להם והם הצליחו לנתב את תשוקתם לנשים. אותם אנשים שהטיפול עזר להם שמחים על המהלך שעשו וחלק אף מגדירים אותו "הצלת חיים" ממש", הוסיפו.

"האזהרה לציבור בדבר טיפולים פסיכולוגים בכל הקשור לנטייה מינית, והדיבורים על רצון לחוקק חוק בנושא, יש בהם משום פגיעה בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, ואין מקומם במדינה דמוקרטית ומתוקנת”, כתבו החותומים. "אנו קוראים למשרד הבריאות ולשרה גרמן שלא לערבב פוליטיקה או דעות אישיות בנושא זה, אלא להתמקד בטיפולים שאינם מקצועיים ושאינם נכונים בכל נושא, כגון מטפל שאינו מקצועי, מטפל שפועל בשיטות של שטיפת מוח, מטפל המשתמש בשיטות פיזיולוגיות חריפות שאינן מתחום סמכותו המקצועית (מכות חשמל וכדו')”.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן