פיננשל טיימס הבריטי: בנט ראש ממשלה ישראלי בפוטנציה

העיתון הבריטי היוקרתי הגדיר את יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט כמועמד אפשרי לתפקיד ראש הממשלה. בראיון לעיתון אמר בנט כי "האירופאים מגנים אותנו כדי להתחנף לבוחרים המוסלמים שלהם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/10/14 16:29 כט בתשרי התשעה

פיננשל טיימס הבריטי: בנט ראש ממשלה ישראלי בפוטנציה
גרשון אלינסון, צילום: גרשון אלינסון

העיתון הבריטי היוקרתי "פיננשל טיימס" הגדיר את יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, כאחד המועמדים האפשריים לתפקיד ראש הממשלה. העיתון הוסיף כי כשר הכלכלה בנט זכה להרבה מאוד כותרות על דעותיו הימניות, ופחות דגש לרפורמות שביצע בכרסום במונופולים ובקידום הנושא הטכנולוגי.

בנט אמר בראיון כי בעקבות מבצע "צוק איתן", "הישראלים מפנים את גבם לפתרון שתי מדינות לשני עמים. למדנו שאין דרך למניעת טילים שנורים עליך מפיסת האדמה שנמסרת לאויבים שלך. ישראל נסוגה מרצועת עזה ב -2005 ונלחמה מאז 3 מלחמות עם חמאס.

"ההיגיון שאומר העולם יאהב אותנו אם יוותרו על עוד שטחים לא עובד. עכשיו הציבור בישראל מבין את זה. אני מקווה שבהדרגה מנהיגי העולם והעולם יבינו שמה שחשבו עד עכשיו על רעיון המדינה הפלסטינית לצד ישראל אינו ישים".

בנושא אפשרות התפילה של יהודים על הר הבית אמר בנט כי, "זה המקום הקדוש ביותר של העם היהודי על פני כדור הארץ. אנחנו צריכים לפעול בתבונה ולעשות את זה".

בתגובה לגינויים נגד ישראל שהולכים וגדלים ממדינות אירופה אמר בנט כי הפעולות הללו הן בעקבות שינויים דמוגרפים באירופה ועליה משמעותית של המיעוט המוסלמי. "הם מגנים את ישראל כדי להתחנף לבוחרים שלהם", אמר.

בנט חזר על עמדותיו בעד החלת הריבונות בשטחי סי. "נכנסנו לעידן חדש שבו אנו צריכים לעשות 'ריסטרט' על הכל", הוסיף.