פתרון לבעיות הקליטה? בשנה הקרובה יוקמו מגדלי תקשורת במקומות אסטרטגים ביו"ש

הישג לח"כ מוטי יוגב. לאחר שנים של בעיות קליטה משמעותיות ביהודה ושומרון, התקבלה התייחסות ותכנית של משרד התקשורת להשלמת הפערים. בשנת 2015 יוקמו 6 מגדלי תקשורת במקומות אסטרטגים ביו"ש

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/10/14 15:08 כח בתשרי התשעה

פתרון לבעיות הקליטה? בשנה הקרובה יוקמו מגדלי תקשורת במקומות אסטרטגים ביו"ש
Shutterstock, צילום: Shutterstock

הישג לח"כ מוטי יוגב. בישיבת וועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון של ועדת החוץ וביטחון שהתקיימה היום בראשות יוגב, התקבלה לראשונה, לאחר שנה וחצי של דיוני מעקב ולחץ, התייחסות ותכנית מסודרת ממנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר לכיסוי סלולרי של הפערים הרבים ביהודה ושומרון.

על פי תשובת מנכ"ל משרד התקשורת, בשנת 2015 יקימו 3 החברות הסלולריות הגדולות פרטנר סלקום ופלאפון 6 מגדלי תקשורת שיכסו אזורים שהוגדרו כחשובים ביותר וכן ישתפו אחת את השנייה על המגדלים שלהם בעוד 21 נקודות באופן שיחזק מאד את הכיסוי הסלולרי במקומות שונים ובהם: ציר נחל קנה עמנואל, דולב, כביש 465 כיכר גופנה, צומת הT של מיצד בגוש עציון, ציר הרודיון ירושלים, ציר נגוהות -שקף, ציר רותם - משכיות, ציר פדואל - עלי זהב וציר אלון - מכמש - מצפה חגית. נקבע כי שלושת החברות סלקום, פלאפון ואורנג' תקמנה שני אתרים כל אחת.

בנוגע לואדי חרמייה, המהווה את אחד המקומות המסוכנים והבעייתיים ביותר ביהודה ושומרון מבחינת קליטה סלולרית, טענו חברות הסלולר שהנושא יקר מדי בתגובה לכך אמר להם יוגב: "ראיתי שחברות הסלולריות מתבכיינות על כך שיקר להקים אנטנות ביו"ש, אז אני אומר לכם, אין לחברות מה להתבכיין, רק ב2013 הם הרוויחו קרוב למיליארד שקלים רווח נקי. נפנה בנושא ואדי חרמייה גם למשרד הביטחון".

בדיון שנערך לפני שעה קלה נכחו נציגי חברות הסלולר, ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי אשר עומד בראש ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון בוועדת החוץ והביטחון, מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר, סגן ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, סגן ראש המועצה האזורית גוש עציון משה סוויל, סגן ראש המנהל האזרחי ראאד מנסור, דודו כהן קמ"ט התקשורת ביו"ש ונציגי עריית אריאל ומועצת הר חברון.

ישראל גנץ, סגן ראש המועצה האזורית מטה בנימין תקף את נציגי חברות הסלולר ואמר "אזרחי יהודה ושומרון הם לא אזרחים סוג ב' ולא ג'. הגיע הזמן להפסיק את האפליה שנעשית ע"י חברות הסלולר ולתת מענה אמיתי לתושבים, היהודים והערבים כאחד.

"אנחנו נעשה מאמצים מיוחדים על מנת שבעיות במקומות מסוכנים כגון ואדי חרמייה (צומת הגיבורים) יפתרו עוד השנה ולא ניתן שהתושבים יסוכנו בעקבות שיקולים כלכליים או פוליטיים".

בנוסף אמר גנץ בנוגע לטענת האנטנות כי "חברות הסלולר מעולם לא ביקשו היתר להקים אנטנות וסורבו. הן מבקשות להקים את האנטנות על מתקנים קיימים כגון מגדלי מים ולא לבצע עבודה יסודית ומקצועית מאפס, עוד הוכחה לאפליה ולזלזול בתושבי יו"ש".

יוגב סיכם בסוף הדיון "תודה גדולה למנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר שלקח את המשימה על כתפיו וקידם אותה. סוף סוף הוצגה תכנית עבודה מסודרת. המציאות היום היא שבכל תאונת דרכים יש בעיות קליטה וזה מוביל לסכנת חיים ממשית. זה לא יכול להימשך תושבי יהודה ושומרון אינם תושבים סוג ב'. אין ברירה צריך להקים אתרים חדשים."

"עם זאת" הוסיף יוגב "יש צורך בגיבוש תכנית רב שנתית ולא רק פתרון נקודתי ולכן ביקש לכנס את הועדה פעם נוספת בחודש ינואר"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן