רשות שדות התעופה: עשיתם שירות לאומי? לא תוכלו להתקבל לעבודה

מצטיינת משרד הביטחון ניסתה להתקבל כבודקת ברשות שדות התעופה וסורבה מכיוון שביצעה שירות לאומי ולא צבא. שר שלום ג´רבי: ´מצב שלא יעלה על הדעת´

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/10/14 11:52 כח בתשרי התשעה

רשות שדות התעופה: עשיתם שירות לאומי? לא תוכלו להתקבל לעבודה
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

הדס כהן, בוגרת השירות הלאומי-אזרחי אשר שירתה במשך שנתיים בתפקידים שונים, בן- היתר גם במשרד הביטחון, שם זכתה לקבל תעודת הצטיינות על עבודתה המסורה, סורבה להתקבל לעבודה ברשות שדות התעופה בתפקיד "בודקת ביטחונית" (שאינו מצריך רקע קרבי) בשל שירותה הלאומי.

"כמה ימים לפני חג שני של סוכות פניתי אל רשות שדות התעופה כדי לשאול לאן לשלוח קורות חיים. המוקדנית שאלה אותי איפה שירתי בצבא ולאחר שאמרתי לה ששירתי במשך שנתיים בשירות הלאומי היא אמרה שהמשרה פתוחה רק לאנשים ששירתו בצבא".

מדובר בתקנה חדשה מינואר 2013 לפיה העבודה בתפקיד "בודקים ביטחוניים" ברשות שדות התעופה אפשרית רק לבעלי רקע של שירות צבאי ( לא בהכרח קרבי).

כהן שלא הייתה מוכנה להשלים עם סירוב קבלתה לעבודה, פנתה למנכ"ל רשות השירות הלאומי- אזרחי, שר-שלום ג'רבי בבקשה לתיקון העוול שנעשה לה. "אני שואלת בתמיהה, האם שירות לאומי במשך שנתיים אינו עומד כשווה ערך מול שירות צבאי?!”, כתבה כהן. "מהי הסיבה לאפליה הצורמת הזו? ומי עומד מאחורי החלטה/ תקנה זו ?מיותר כמובן לציין את התסכול והאכזבה שחשתי אחרי השיחה הטלפונית עם המוקדנית, עוגמת הנפש, תחושת הבידול והאפליה”.

"אני פונה אליך כראש המנהלת, האמון בעיני על שמירת זכויותיהם של אלו המבצעים נאמנה את שירותם וחובתם למדינה גם שלא בדרך צבאית, לפעול בהקדם לבירור העניין ולבטל את התקנה המפלה והפוגעת”, כתבה כהן. בעקבות מכתבה שיגר ג'רבי מכתב בהול למנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, על מנת שיפעל לתיקון אפליה זו.

במכתבו ציין ג'רבי כי: "קרוב ל-17,000 מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי מכלל המגזרים תורמים תרומה משמעותית מזמנם וממרצם במשך שנה או שנתיים למדינת ישראל בתחומי הביטחון, החינוך, הרווחה, הבריאות ועוד, ויש להכיר להם תודה על כך. יחד עם השר הממונה על השירות הלאומי-אזרחי, השר אורי אורבך, אנו רואים חשיבות רבה בהשתלבותם של מתנדבי השירות הלאומי במעגל התעסוקה, ולא ייתכן כי מתנדבים אלו, לא יהיו זכאים גם הם להתקבל לעבודה בתפקיד זה ברשות שדות התעופה, כמובן בכפוף לסיווג הביטחוני ולתנאים הנדרשים לקבלה לתפקיד”.

לסיום הוסיף ג'רבי: "אני סמוך ובטוח כי נושא השירות הלאומי-אזרחי קרוב לליבך ולכן אני פונה אליך בבקשה לפעול לכך שגם בוגרי השירות הלאומי-אזרחי יוכלו להתקבל לעבודה בתפקיד זה ברשות שדות התעופה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן