בני עקיבא: שבת הארגון תדחה בשל חג הסיגד

כפי שפורסם לראשונה ב'כיפה', שבת ארגון של תנועת הנוער בני עקיבא תדחה בשבוע, לפרשת ויצא בשל חג הסיגד של בני העדה האתיופית שנחגג בשבת תולדות.

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/10/14 11:12 כח בתשרי התשעה

בני עקיבא: שבת הארגון תדחה בשל חג הסיגד
בני עקיבא, צילום: בני עקיבא

לראשונה זה שנים תדחה תנועת הנוער בני עקיבא את שבת הארגון בשבוע בשל חג הסיגד של בני העדה האתיופית. כזכור, בפברואר האחרון פורסם באופן בלעדי ב'כיפה' כי בני עקיבא צפויים לדחות את שבת ארגון, וכעת הודיעה בני עקיבא על הדחייה באופן רשמי.

חודש ארגון הינו ארבעה שבועות אינטנסיבים של פעילות שותפת ומאומצת בסניפי בני עקיבא ברחבי הארץ ובסיום החודש, שמתקיים בדרך כלל בפרשת תולדות מסתיים החודש בקול תרועה רמה, כל שבט עולה ומקבל שם, תסי"ם לשבט המקבל שם חדש ואופרטות שונות. פרשת תולדות הינה הפרשה המזוהה עם שבת הארגון המסורתית של תנועת בני עקיבא מזה למעלה משמונים שנה.

כמידי שנה מזה שמונים וחמש שנות קיומה של תנועת בני עקיבא, יחגגו בתנועה את שבת הארגון, אולם בשונה משנים עברו יתחיל חודש ארגון בשבת פרשת לך לך ולא בשבת פרשת נח, וזאת מכיוון שכדי לתת לחודש הסיגד שחוגגים בני העדה האתיופית בפרשת תולדות את המקום הראוי, החליטו בהנהלת תנועת בני עקיבא לדחות את תחילת חודש הארגון לפרשת לך לך ולסיימו בפרשת ויצא. הזזת השבת לטובת חגיגות הסיגד הינה יוצאת דופן אולם חשובה והכרחית.

דני הירשברג מזכ"ל תנועת בני עקיבא: "מתוך ראיה של אחינו בני העדה האתיופית כאחים לתנועה, קיבלה ועידת בני עקיבא החלטה אותה אנו מיישמים השנה ובכך מחבקים ושולחים "יד אחים" לחברי בני עקיבא בני העדה. זו החלטה המבטאת בעיני באופן הברור והמשמעותי את ההגדרה "תנועה של עם"