הרב עמיחי אליהו: הבית היהודי צריך לעשות חשבון נפש, אבל לא עוזבים את הבית

במהלך השעות שחלפו מאז הבחירות לרבנות ירושלים נפוצו טענות בסביבת הרב שמואל אליהו על הקמת מפלגה חדשה. בהתייחסות קצרה לכיפה מוסר בנו, "אנחנו נשארים בבית היהודי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/10/14 09:50 כח בתשרי התשעה

הרב עמיחי אליהו: הבית היהודי צריך לעשות חשבון נפש, אבל לא עוזבים את הבית
עמנואל מימון, צילום: עמנואל מימון

12 שעות חלפו מאז נצחונם של הרב שלמה עמאר והרב אריה שטרן בבחירות לרבנות ירושלים ומונו כרבנים הראשיים לעיר, ובסביבתו של הרב שמואל אליהו מלקקים את הפצעים. אתמול בלילה התבטא הרב דוד ואזנה, אחד מתלמידיו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל ואמר כי הם יקימו מפלגה חדשה בעקבות ההפסד.

"היום נפל דבר בעם ישראל", אמר הרב ואזנה ברדיו קול חי. “לראשונה, וכפי שקיבלתי איתותים, הולכת לקום מפלגה חדשה. לבית הרב מרדכי אליהו יש השפעה גדולה בכל הארץ ובעולם, וזה יבוא לידי ביטוי ממש בקרוב על ידי הקמת מפלגה חדשה שתגרום לבנט ולבן דהן להסיק מסקנות. חבל שבנט וברקת לא יודעים שלמרות שהרב מרדכי אליהו נפטר הוא עדיין חי, ורוחו חיה, וזה יבוא לידי ביטוי בקרוב, במפלגה חדשה שכולם צריכים לחשוש ממנה, גם ש"ס וגם הבית היהודי". תלמידים נוספים בסביבתו של הרב שמואל אליהו טענו כי יצביעו ל'עוצמה לישראל' בבחירות הבאות כנקמה על הדיל של הבית היהודי.

מנגד, טוען בנו של הרב שמואל אליהו, הרב עמיחי אליהו, ראש איגוד רבני הקהילות ומי שפעל מאחורי הקלעים להריץ את אביו, כי למרות שיש להם טענות כנגד הבית היהודי הם לא מתכוונים להקים מפלגה חדשה וכי מדובר בשמועות שאין להם ביסוס.

"יש לנו בעיות בדרך בה התנהלו הדברים אבל הרב אליהו מעריך את הבית היהודי ולא מתכוון להקים מפלגה אחרת. אבא הריץ את נפתלי בנט מההתחלה ועם כל מה שקרה עכשיו אנחנו נשארים בבית. לא עוזבים את הבית".

עם זאת, הבהיר הרב עמיחי אליהו כי "הבית היהודי צריך לעשות חשבון נפש בכל הנוגע לתפיסה של הציונות הדתית הספרדית", אמר הרב עמיחי אליהו. “אין בכלל חשיבה על הרצת רב ספרדי וכך היה גם בבחירות לרבנות הראשית. אף אחד לא חולק על כך שהרב עמאר הוא ענק בתורה אבל יש גם אחרים. חייבים לרענן את הציונות הדתית".

בתוך כך, פרסם המועמד השני לתפקיד הרב הראשי הספרדי לירושלים, הרב חיים אמסלם על תוצאות הבחירות לרבנות ירושלים ואמר "הגשתי את המועמדות מתוך מטרה ערכית להמשיך ולהנחיל את עקרונות עם שלם של יהדות מתונה, אחדות וקירוב לבבות. ניסיתי לעשות זאת מתוך הרבנות הראשית בירושלים, להשפיע ולתקן מבפנים. לצערי לא ניתנה לי ההזדמנות לעשות את השינוי בדרך זו. ברצוני להודות בהזדמנות זאת לכל אלו שתמכו ושיתפו פעולה לאורך השבועות האחרונים מתוך אמונה בצדקת הדרך. אמשיך בעזרת ה' לפעול ולהשמיע את קולה החשוב של היהדות המתונה והמסורת כפי שנהגתי עד כה".