בנט: ניצחון חשוב לציונות הדתית

יו"ר הבית היהודי בירך את הרב אריה שטרן על ניצחונו בבחירות לרבנות ירושלים ואמר "משהו חדש התחיל גם בירושלים. אני מברך את הרבנים הראשיים. מדובר בניצחון חשוב של הציונות הדתית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/10/14 20:04 כז בתשרי התשעה

בנט: ניצחון חשוב לציונות הדתית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חברי כנסת, שרים ואישי ציבור מברכים הערב (ג') את הרב אריה שטרן ואת הרב שלמה עמאר, הרבנים הראשיים לירושלים.

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט מסר כי "משהו חדש התחיל גם בירושלים. אני מברך את הרבנים הראשיים הנבחרים הרב שטרן והרב עמאר, שיזכו להגדיל תורה ולהאדירה. זהו ניצחון חשוב של הציונות הדתית בירושלים. נמשיך להוביל קו של יהדות עם חיבור לעם ישראל".

מהבית היהודי נמסר "ירושלים בידיים ציוניות. הבית היהודי מברך את הרבנים הראשיים לירושלים, הרב אריה שטרן והרב שלמה עמאר עם היבחרם. זהו ניצחון חשוב לאוהבי עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. בבחינת תחל שנה וברכותיה".

ארגון רבני צהר מסר כי הוא "מברך הערב את הרב אריה שטרן ואת הרב שלמה עמאר אשר נבחרו לעמוד בראשות הרבנות ירושלים. בחירתו של הרב שטרן מבכירי רבני צהר לרבה האשכנזי של בירת ישראל הייתה הכרחית לעיר הטרוגנית, גדולה ומלאה בקונפליקטים דתיים כמו ירושלים, מדובר בבשורה נפלאה לתושבי העיר ירושלים, אנחנו בצהר בטוחים שהרב אריה שטרן יידע לנווט בין כל הזרמים הדתיים שיש בירושלים, שכן, כבר בעבר הוכיח הרב כי ידיו פתוחות לקבל ובעיקר להקשיב לאחר. ביחד עם הרב שלמה עמאר, ירכיבו השניים מוסד מכובד שיגרום לתושבי ירושלים לשוב ולהאמין ברבנות”.

תנועת נאמני תורה ועבודה מברכת את הרב אריה שטרן ואת הרב שלמה עמאר על בחירתם לתפקיד הרבנים הראשיים לירושלים, ומאחלת להם הצלחה רבה בתפקיד המכובד והמורכב. במשך השנים האחרונות התנועה פעלה במישורים שונים - ציבוריים ומשפטיים - על מנת שהרב אריה שטרן ייבחר לתפקיד, והובילה את המהלך לחידוש התקנות שפרץ את הדרך לקביעת תאריך הבחירות ולשינוי הגוף הבוחר כמייצג טוב יותר של האוכלוסייה.

עם זאת, ברור לעין כל שתהליך הבחירות לרבני העיר היה עוד מאבק פוליטי בין כוחות שונים בפוליטיקה הישראלית, שלא לקחו מספיק בחשבון את רצון תושבי ירושלים ואת טובת העיר. ירושלים היא עיר מגוונת, משופעת בקהילות מסוגים שונים, ואין אף רב שבכוחו להורות ולהדריך באופן אמיתי כמות כה גדולה של תושבים. הדרך היחידה בה תשוב הרבנות להיות מנהיגות דתית היא לאמץ את המודל הקהילתי-דמוקרטי שמציעה התנועה, המאפשר לשכונות וליישובים לבחור בעצמן את רבניהם בצורה דמוקרטית, מתוך התחשבות באופי וייחודיות של כל קהילה בפני עצמה.

סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן בירך את הרבניים הראשיים החדשים הרב אריה שטרן והרב שלמה עמאר על בחירתם, והדגיש כי כעת עליהם לפעול לחיזוק ואיחוד השורות בירושלים.

"לאחר מערכת בחירות סוערת, על רבניה הראשים החדשים של ירושלים לפעול לאיחוד המחנות בתוך העיר, ולהשיב את מעמד הרבנות למקומה הראוי". סגן השר וורצמן הוסיף כי: ״מציון, עיר הקודש, תצא תורה לקידוש שם שמים וחיבור עם ישראל כולו לאהבת היהדות ולתורת ישראל. ירושלים יוצאת כעת לדרך חדשה".