הרב אלי סדן: למנות היום רמטכ"ל דתי יהיה אסון

ראש מכינת בני דוד בעלי התייחס לאפשרות בו יכהן רמטכ"ל דתי בישראל ואמר כי כיום הדבר יהיה אסון. "לא רוצה שתהיה תחושה שהדתיים כופים את עצמם. זה אסור, זה קטסטרופה וזה יחריב את המדינה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/10/14 17:27 כו בתשרי התשעה

הרב אלי סדן: למנות היום רמטכ"ל דתי יהיה אסון
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב אלי סדן, ראש מכינת בני דוד בעלי, ממנו יצא בין השאר מח"ט גבעתי עופר וינטר, טוען כי הציבור הישראלי לא בשל לרמטכ"ל דתי וכי הדבר יהווה אסון. בראיון לערוץ 10, במסגרת סדרת כתבות על הציונות הדתית, אומר הרב סדן כי "רמטכ"ל צריך קונצנזוס לאומי כדי להוליך את הצבא קדימה". לדבריו כיום "אני חושש שיש הרבה אנשים יחששו מרמטכ"ל דתי ולכן אני מתנגד לזה. אני לא רוצה שתהיה לרגע אחד תחושה במדינה, שהדתיים כופים את עצמם ומוליכים את המדינה למקום שרוב הציבור לא רוצה בו. זה אסור, זה קטסטרופה, זה יחריב את המדינה".

עם זאת, מבהיר הרב סדן כי במידה ויהיה מועמד מתאים שיקבל תמיכה גם מכיוון הציבור הדתי וגם מכיוון הציבור החילוני "לא מדובר בדבר שלילי", אך מבהיר, “לפי מה שאני מבין היום את הקונסטלציה החברתית במדינת ישראל, רמטכ"ל דתי היום זה אסון".

הרב סדן התייחס גם לסוגיית הדף הקרבי שפרסם מח"ט גבעתי עופר וינטר, שהיה תלמיד במכינת עלי ואמר "אנשים מביאים את העולם הפנימי שלהם וזה לגיטימי, והצבא ככה מתנהל הרבה שנים. ומי שאומר שאם אתה דתי אסור לך להביא את העולם שלך, אני חושב שזה לא מוסרי ולא דמוקרטי".

"אני מסכים שאסור שבצבא אדם יכפה או ינצל את הכוח הפיקודי שלו בשביל להשפיע על חייל. ומי שמכיר את מח"ט גבעתי יודע שהוא פלורליסט בצורה מדהימה, בכל האופי שלו, בכל הסגנון שלו ואין שם שום ניסיון לכפות שום דבר וכל אלה שיש להם רעה על הדבר הזה, במחילה שיהיו קצת יותר צנועים וקצת יותר דמוקרטים", אומר הרב סדן ותוקף את המח"טים החילוניים. “יש עד היום מפקדים בצה"ל שמנצלים את הפיקוד שלהם בשביל לעשות חינוך מחדש לדתיים. עכשיו אני רוצה להגיד את זה הם עושים את זה מתוך תמימות, הם חושבים שיש באמת סכנת הדתה לצה"ל, הם חושבים שיש הקצנה דתית. אז הם כאילו מרגישים שהתפקיד שלהם בתור מפקד זה לאזן את הדברים. אני חושב שהם טועים, הם לא עושים את זה מתוך רוע לב אבל הם טועים".