אורי אריאל מאיים: אם לא תופסק ההקפאה ביו"ש הקואליציה עלולה לקרוס

שר השיכון הודה בחנוכת בית הכנסת לזכר בני משפחת פוגל באיתמר כי ישנה הקפאה בבניה ביהודה ושומרון ומאיים: "להפסיק את ההקפאה – שלא תתערער הקואליציה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/10/14 10:36 יט בתשרי התשעה

אורי אריאל מאיים: אם לא תופסק ההקפאה ביו"ש הקואליציה עלולה לקרוס
דוברות מואז שומרון, צילום: דוברות מואז שומרון

מאות בני אדם הגיעו אמש לחנוך יחד עם תושבי איתמר את בית הכנסת לזכר הרוגי איתמר, שבנייתו החלה מיד לאחר רצח בני משפחת פוגל באיתמר, ובנייתו התאפשרה בסיוע: מועצה אזורית שומרון, העמותה לקידום ופיתוח איתמר, תנועת אמנה וכן ע"י יצחק לייב רעננערט שבית הכנסת נקרא על שם בן משפחתו: יונה מנחם רעננערט. בית הכנסת הוקם כתשובה לרוצחים. וכאיתות לאויבים כי כל פגיעה תביא רק להתרחבות הגדלה והתחזקות של ההתיישבות.

מיד לאחר הרצח הבטיחו דרגים מדיניים כי הישוב איתמר, שראשוני תושביו כבר חובקים נכדים יזכה סוף סוף לתב"ע. אלא שמאז עברו הרבה מים בירדן, המועצה האזורית שומרון הגישה את כל החלקים התכנוניים הנדרשים והתב"ע טרם אושרה.

שר השיכון אורי אריאל שהגיע לחנוכת בית הכנסת בישוב התייחס לדברים ואיים בפירוק הממשלה באם תמשך ההקפאה השקטה בהתנחלויות: "די להסברים די לתירוצים, הגיע הזמן להפסיק את ההקפאה ולבנות באיתמר, כמו בחברון, כמו בקרית ארבע, כמו בכל ארץ ישראל. חוסר בנייה מתפרש חס וחלילה כפרס לטרור ואני פונה לראש הממשלה ואומר לו , אל תביאנו לידי ניסיון שלא יתערער מצבה של הקואליציה והממשלה הזאת בגלל הקפאת הבנייה. תתחיל לבנות".

צפו:

[embed]

]

למעשה מדובר בפעם הראשונה בה גורם רשמי מתוך הממשלה מודה שישנה הקפאה שקטה בהתנחלויות. דבריו עוררו סערה והתקבלו במחיאות כפיים ע"י הקהל במקום.

גרשון מסיקה ראש המועצה האזורית שומרון אמר בתגובה לדברים: "אכן לצערנו מורגשת הקפאה שקטה בשטח. שבאה לידי ביטוי בין השאר באיתמר. יש לשחרר את תוכניות המתאר שתקועות ע"י הדרג הפוליטי מדיני. ההקפאה הזו, שאפילו לא קיבלה אישור ממשלה, מהווה פגיעה חמורה בזכויות אדם, ולא ייתכן שתמשך".

יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון אמר באירוע: "איתמר היא פנינה של ציונות ואהבת הארץ מתוך מקום של עשייה, מתגוררים כאן אנשים שמכוונים כל כולם לעשייה למען הפרט והכלל. ישוב שספג אין סוף מכות מהטרור הערבי, ולא הרכין ראש בפניו. העובדה שממשלת ישראל מונעת מהישוב הזה, לאחר הבטחות חוזרות ונשנות, את זכותו הבסיסית לתב"ע, ובכך את זכותו לנהל חיים אזרחים תקינים, היא פשע שאין דומה לו".

בטקס נכחו: הרב הראשי לשעבר הרב מאיר ישראל לאו, הרב הראשי הספרדי לשעבר: הרב שלמה עמאר. והרב נתן חי רב הישוב איתמר. בית הכנסת הוקם לזכר גיבורי איתמר שנרצחו בפיגועים מאז קום הישוב לפני 30 שנה: בני משפחת פוגל הי"ד, בני משפחת שבו הי"ד, גלעד זר קב"ט המועצה שנרצח בעת מילוי תפקידו הי"ד, שלמה מילר הי"ד, אליהו אשרי הי"ד, סגן מתן זיגרון הי"ד, יוסף טויטו הי"ד, מאיר ליקסנברג הי"ד, אריה ארגריוני הי"ד ,וארבעת תלמידי ישיבת חיצים: נתנאל ריאחי הי"ד, גלעד שטיגליץ הי"ד, אברהם סיטון הי"ד ושמואל ירושלמי הי"ד.