יידויי אבנים, אלימות ופגיעה בילדים מצד בני מיעוטים בסניף בני עקיבא ביפו

יידויי אבנים, אלימות ופגיעה בילדים, זו המציאות איתה מתמודדים בסניף בני עקיבא ביפו כבר תקופה ארוכה. לפני כשבועיים יודו לעבר החניכים אבנים באמצע פעולה בסניף

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/10/14 12:21 יא בתשרי התשעה

יידויי אבנים, אלימות ופגיעה בילדים מצד בני מיעוטים בסניף בני עקיבא ביפו
טוב חלמיש, צילום: טוב חלמיש

"אנחנו נמצאים במציאות חיים בלתי אפשרית ובסכנת חיים ממשית", כך אומרת טוב חלמיש, קומונרית סניף בני עקיבא בעיר יפו בשיחה עם כיפה רגע לאחר פגיעה משמעותית במבנה הסניף בשבוע שעבר ולאחר תקיפה של חניכיה באמצע פעולה באבנים.

"לפני כמה חודשים שלושה ג'אברים כמעט ותקפו אותי כשהייתי לבד בסניף", היא משחזרת. “בחודש ארגון היו כאן מכות ולפני כמה שבועות תקפו את החניכים שלי בחורים בני עשרים והתפתחה שם קטטה של ממש. מדובר בסכנת חיים מטורפת ואף אחד לא יודע מזה. זה לא בשיח של תל אביב או של המדינה. השאירו אותנו לבד".

לקראת סוף השבוע שעבר שיגרה חלמיש מכתב דחוף לדובי הלל, ראש מחלקת נוער וצעירים בעיריית תל אביב בבקשה לסייע להם למצוא מקום חלופי לסניף, במקום המבנה הנוכחי, בתוך בית ספר, שרחוק מהשכונות.

"ביום שני האחרון הגעתי למבנה בני עקיבא וראיתי את כל החלונות מנופצים בצורה מסוכנת ומזעזעת", היא כותבת במכתב. “אירוע זה, נוסף על מקרים נוספים שהאחרון שבהם אירע ביום שלישי שעבר שבו מספר ילדים ערבים עלו על גג בית הספר במתחם בו אנו פועלים, וזרקו משם אבנים על החניכים באמצע הפעילות. אין ספק, שהחמרת המצב מביאה את הדברים לסכנת חיים ממשית!”.

(צילום: טוב חלמיש)

בשיחה ל'כיפה' היא אומרת "לא ייתכן שרוב המוסדות ביפו נמצאים בדעיכה. אנחנו היחידים שנמצאים במגמת עליה אבל כבר שלוש שנים, מתוך ארבע שהסניף קיים, אנו מותקפים בברוטליות. אין לחניכים אלטרנטיבה אחרת. זה או הסניף או להסתובב בשכונה, וכולנו יודעים מה קורה בשכונה".

חלמיש ביקשה מהמשטרה להגביר את הסיורים באזור בדגש על כוחות משטרה סמויים על מנת שהחניכים לא יבהלו, ובנוסף מבקשת מהלל לסייע כאמור במציאת מיקום חלופי לסניף. “גם כך קשה להביא חניכים לכאן כי מדובר באזור שרחוק מהשכונות, והאלימות שהתגברה תקשה אף יותר. בכירי המשטרה שהגיעו למקום נדהמו מעוצמת הפגיעה בסניף. מעבר לסכנה המוחשית האיום הזה עלול לפגוע באופן קשה ביותר בפעילות של הסניף ובהגעת החניכים, החניכות, המדריכים והמדריכות. גם כך ההורים של המדריכים , המתגוררים במודיעין וביפו, לא מרוצים מכך שהם מגיעים לכאן".

תגובת עיריית תל אביב יפו: ראשית נציין כי נושאי אלימות, ככל שקיימים, מטופלים על ידי המשטרה. שנית, פניית תנועת בני עקיבא למציאת מקום לפעילות נבדקת בעירייה, כאשר יצויין כי ע"פ הידוע לעירייה- היא לא נעשתה בשל טענות על אלימות".

תושב יפו ומנכ"ל זהות-איגוד המרכזים לזהות יהודית, איתי גרנק: "המאבק כנגד הגזענות הוא לא בקצוות ולא בהתיישבות, הוא במרכז הארץ, בלב ליבה של ישראל. יש להוקיע את האירועים האלה מיסודם ולהעניש את מבצעיהם. מן הראוי והנדרש, כי מקרים מסוג זה יזכו לחקירה מעמיקה של משטרת ישראל על מנת שמבצעיהם יתנו על כך את הדין, על מנת שסוף סוף יבוא הקץ על התופעות המסוכנות הללו ותושבים יהודים יוכלו להסתובב בבטחה ברחבי הארץ".