הבית היהודי: בהתעקשות שלנו הצלנו את השירות הלאומי

גורמים בבית היהודי טוענים בעקבות פרסום חוק ההסדרים כי הקיצוצים שנעשו הינם הרע במיעוטו. "מנענו קיצוצים שהיו מפילים את השירות הלאומי ופוגעים באופן אנוש בשירותי הדת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/10/14 20:02 ז בתשרי התשעה

הבית היהודי: בהתעקשות שלנו הצלנו את השירות הלאומי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

היום (ד') בצהריים נחשף כי חוק ההסדרים החדש קובע כי לא יבנו בתי כנסת ומקוואות חדשים, ומענקים ליו"ש יבוטלו, אך למרות הפגיעה בציונות הדתית, גורמים בבית היהודי טוענים בתוקף בשיחה עם כתב 'כיפה': לולא מאמצים משמעותיים שלנו הקיצוץ היה משמעותי ביותר.

"הוצאנו מחוק ההסדרים קיצוץ של 40 מיליון ש"ח בשירות הלאומי, קיצוץ של 15 מיליון ש"ח ביהודה ושומרון, קיצוץ בפרוייקטים במזרח ירושלים ובנוסף כסף שקוצץ מבסיס התקציב למשרדים שופה פי 2 בתוספתי לפרויקטים מצויינים".

עוד מציינים הגורמים כי נמנע קיצוץ משמעותי בתקציב המשמשים בקודש ברשויות המקומיות - עובדי המועצות הדתיות, הבלניות וכו'. “כיום כל התקציב שלהם מגיע ממשרד הדתות, ומשרד האוצר רצה ש-40% מהסכום ימומן על ידי הרשויות המקומיות, דבר אשר היה מאפשר למועצות חילוניות לקצץ באופן דרסטי בשירותי הדת הניתנים באזורם. הצלחנו למנוע את הגזירה הזו. מנענו קיצוצים שהיו מפילים את השירות הלאומי ופוגעים באופן אנוש בשירותי הדת".

בחוק ההסדרים שנחשף היום החליט שר האוצר יאיר לפיד כי למשך שנתיים תמימות המדינה תפסיק לממן בניית בתי כנסת ומקוואות, תקציב משרד השיכון יקוצץ ב-16 מיליון שקלים ומענקי "הקפאת הבנייה" להתנחלויות ביהודה ושומרון יופחתו. מדובר בפגיעה לא קטנה בכלל בציונות הדתית דווקא מכיוון מי שהיה לאחרונה שותף אוהד של הבית היהודי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן