מאות תושבי גבעת אסף קיימו הפגנה נגד פינוי מתוכנן

בעוד חרב הפינוי מונפת מעל צווארם, קיימו מאות מתושבי גבעת אסף והאזור הפגנה וקוראים לממשלה להסדיר את היישוב ולא לגרשם מבתיהם

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/09/14 19:31 ו בתשרי התשעה

מאות תושבי גבעת אסף קיימו הפגנה נגד פינוי מתוכנן
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

מאות מתושבי גבעת אסף שבמועצה האזורית בנימין קיימו הערב (ג') הפגנה בקריאה לממשלה לא לפנות את היישוב, ולפעול להסדרתו. ההפגנה נערכה בהשתתפות מאות מתושבי היישוב והאזור, ובמעמד הרב שמואל אליהו, הרב שלמה אבינר והרב זלמן מלמד.

"ארץ ישראל שייכת לעם ישראל", אמר סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן שהשתתף בהפגנה. “הטענה המשפטית לא מספיק חזקה ושיש בה הרבה חולשות. אסור לנו לוותר על המקום החשוב והאסטרטגי הזה".

כזכור, מזה שנים נאבקים תושבי גבעת אסף בניסיונות חוזרים ונשנים לפנותם מהאזור, זאת לאחר שהמאחז הוקם בעקבות רציחות על הציר, ובמטרה לקיים רצף התיישבותי בין היישובים אדם וכוכב יעקב לבין עפרה.

באירוע השתתפו כ-500 בני אדם שקראו תהילים והתפללו להסרת האיום. בתקופה הקרובה ידונו בנושא הפינוי המתוכנן, כשחברי הכנסת והשרים מהימין פועלים להסדרת היישוב.

במאי 2013 הודיעה המדינה כי היא מבקשת להכשיר באופן חוקי את גבעת אסף, זאת בתשובה לעתירה המתנהלת נגד היישובים בשבע השנים האחרונות מצד 'שלום עכשיו'. מהעתירה מסתמן מפנה משמעותי בעמדת המדינה ביחס ליישובים החדשים, שככל הנראה נובעת מהעובדה כי בגבעת אסף, הסמוכה לבית אל, הציגו המתיישבים הוכחות לכך שהקרקעות במקום נרכשו מידיים פרטיות של פלסטינים. מנגד, לאחרונה שב ועלה האיום כי היישוב יפונה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן