סגן השר בן דהן לממשלה: אשרו מינויו של הרב פרץ כראש מערך הגיור

בעקבות הפרסום בכיפה אודות העיכוב בגיורים הגיש סגן השר לשירותי דת בקשה לממשלה לאשר מינויו של הרב יצחק פרץ כראש מערך הגיור, ובכך לאפשר לגרים לקבל תעודת המרה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/09/14 14:24 ו בתשרי התשעה

סגן השר בן דהן לממשלה: אשרו מינויו של הרב פרץ כראש מערך הגיור
דוברות המשרד לשירותי דת, צילום: דוברות המשרד לשירותי דת

לאחר הפרסום ב'כיפה' כי בעקבות העיכוב במינוי הרב יצחק פרץ כראש מערך הגיור נשארו גרים רבים ללא תעודת המרה, המאפשרת להם להתחתן ומוכיחה כי הם יהודיים, הגיש היום (ג') בצהריים סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן לממשלה בקשה רשמית לאשר את מינויו, ולהביא לסיום את פרשת אונאת הגר במשרד לשירותי דת.

"ועדת האיתור המליצה פה אחד לשר לשירותי דת על הרב יצחק פרץ כמועמד הראוי לכהן בתפקיד", נכתב בבקשה הרשמית שהונחה על שולחן הממשלה. “לרב יצחק פרץ היכרות וידע בתחום הגיור גם לאור העובדה ששימש גם כממלא מקומו של ראש מערך הגיור, לענין חתימה על תעודות המרה ועל מתן אישור לקיצור תקופות לימודי המועמדים לגיור ובעקבות עיסוקו בעריכת רשימת הדיינים העולמית לבירור יהדות. לאור המלצת ועדת האיתור ונוכח נתוני המועמד, מוגשת הצעה להחלטה זו לפיה, הממשלה תמנה את הרב יצחק פרץ לראש מערך הגיור הממלכתי.

המשמעות של הגשת הבקשה הרשמית היא כי בישיבת הממשלה הקרובה ידונו השרים במינויו, ומכיוון שמדובר בנושא טכני בלבד מינויו יאושר וכך יבוא הקץ על העיכובים בגיור. עם זאת, יתכן כי יהיו עיכובים נוספים מכיוון שבשל החגים יתכן כי לא יתקיימו ישיבות ממשלה עד אחרי חג הסוכות.

כזכור, הבוקר (ג') פורסם ב'כיפה' כי מזה חודש וחצי אין חתימה על תעודות המרה, התעודות המוכיחות באופן רשמי וסופי כי אדם יהודי וכי הוא יכול להירשם לנישואין. הסיבה לאונאת הגר החמורה היא מכיוון שהרב יצחק פרץ, ראש מערך הגיור החדש טרם נכנס לתפקיד, ומכיוון שהוא כבר סיים את התפקיד כמחליפו של הרב דרוקמן, אותו מילא במשך שנתיים, הוא לא יכול לחתום על המסמכים עד אשר יאושר מינויו בישיבת הממשלה. למרות שעברו שלוש ישיבות ממשלה מאז נבחר לתפקיד, לא אושר מינויו, וזאת על פי הטענות בעקבות עיכובים מצד נציבות שירות המדינה.

הרב ד"ר שאול פרבר, מנהל עתים: "זו המחשה נוספת לצורך במהפכה בתחום הגיור בישראל. למה לוקח למעלה מחודש וחצי של עוגמת נפש עבור המתגיירים בכדי שיוכלו לקבל הכרה רשמית ביהדותם לאחר הדרך הארוכה שעברו?"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן