שבע שנות מאסר לעוזר הרב הראשי לשעבר שהורשע בהסמכה פיקטיבית

בית המשפט גזר עונשי מאסר כבדים על רבנים שהורשעו בהסמכה פיקטיבית של קציני צבא ומשטרה. הרב מאיר רוזנטל, עוזרו של הרב הראשי לשעבר יונה מצגר נשלח לשבע שנות מאסר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/09/14 15:23 ה בתשרי התשעה

שבע שנות מאסר לעוזר הרב הראשי לשעבר שהורשע בהסמכה פיקטיבית
Shutterstock, צילום: Shutterstock

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר עונשי מאסר כבדים על רבנים שעסקו בהסמכה פיקטיבית של קציני צבא ומשטרה לרבנות במטרה לקבל תוספות שכר. על הרב מאיר רוזנטל, עוזרו של הרב הראשי לשעבר יונה מצגר נגזרו שבע שנות מאסר, על הרב אהרון גוטסינדר, סגן הרב המשטרתי הראשי נגזרו ארבע שנות מאסר, הרב מאיר רואמי, ראש מכללת בית שאן לשעבר קיבל שלוש שנות מאסר והרב יצחק אוחנה, מנהל מחלקת הבחינות וההסמכה ברבנות וראש לשכתו של הרב ישראל מאיר לאו לשעבר קיבל עשרה חודשי מאסר בפועל.

כזכור, לפני שנה הרשיע השופט אמנון כהן שבעה רבנים שהואשמו בהוצאת תעודת הסכמה פיקטיביות ליותר מ-1000 קציני צבא ומשטרה בין השנים 1999-2003 על מנת שיקבלו הטבות של מאות מיליוני שקלים. בעזרת כיתות לימוד פרטיות קיבלו המשתתפים, קצינים ונגדים, תעודת הסמכה למרות שלא הוסמכו. כתב האישום חשף כי המעורבים זכו לתוספות שכר שנעו בין 2000 ל-4000 ש"ח. חלק מאותם נאשמים הורשעו באלפי עברות בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, עבירות הלבנת הון, שוחד ועברות נוספות.

השופט כהן ציין בהחלטתו כי הרב מאיר רוזנטל עמד בראש מערך הרמייה ועשה 'ביזנס' על חשבון הקופה הציבורית. על הרב גוטסדינר ציין השופט כי גרם נזק עצום לקופה הציבורית אך יחד עם זאת שילב מחיר מקצועי ואיש כבד לאחר שהיה מועמד לרב הראשי המשטרתי ונאלץ לפרוש.

עורכי דינם של הרב מאיר רוזנטל ומאיר רואמי טענו כי בית המשפט הרשיע את הנאשמים בלי ביסוס על דברים אמיתיים ואמרו כי יערערו לבית המשפט העליון. “בית המשפט נשען על קביעות שעומדות בניגוד מוחלט לאמת העובדתית. אי אפשר לטעון שהמערכת עצמה עין. איך היא עשתה את זה כשלאחר מכן היא נותנת יד ומכשירה דברים שהיא מתנגדת אליהם, ולא נאמרה מילה על מי שנתן את השוחד?", אמר עורך דינו של הרב רוזנטל, עודד כהן.