יוזמה: שמירת שבת ב-300 ערים ברחבי העולם בו זמנית

פרויקט השבת Keeping it together יערך ב-300 ערים ברחבי העולם. בשנה שעברה השתתפו בפרויקט בדרום אפריקה 55 אלף בני אדם

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/09/14 14:13 כח באלול התשעד

יוזמה: שמירת שבת ב-300 ערים ברחבי העולם בו זמנית
Shutterstock, צילום: Shutterstock

פרויקט יומרני חדש מבקש לקיים שמירת שבת בלא פחות מ-300 ערים ברחבי העולם בו זמנית. בשנה שעברה קיים הרב וורן גולדשטיין, רבה הראשי של דרום אפריקה, אירוע המוני בו קיים בערים רבות במדינה שמירת שבת משותפת בה השתתפו 55 אלף איש ואישה, והשנה הוא מרחיב אותה לכל העולם. לקראת אותה שבת, הכינו למשתתפים מדריך מסודר המסביר בצורה נהירה ומעניינת את שלבי שמירת השבת, החל בהכנות לקראתה ועד לטקס ההבדלה בצאת השבת. למעלה מ-3,000 נשים נאספו לאפות יחד חלות שבת ואלפים נוספים לטקסי הבדלה המוניים ברחבי דרום אפריקה.

במסגרת הפרויקט, "Keeping it together", נרשמו כ-300 ערים שישמרו שבת יחד בשבת פרשת נח, -25 באוקטובר 2014. הפיכת המיזם לאירוע בינלאומי היא תוצאה של פניות רבות שקיבל הרב גולדשטיין מרבנים של קהילות יהודיות ברחבי העולם. לצורך הפרויקט נבנה מערך שלם של שיתוף תכנים, הפעלות, מדריכים וסרטונים.

מטרת הפרויקט היא לקדם אקט של סולידריות יהודית גלובאלית, הן למען היהודים בתפוצות והן למען ישראלים יורדים. ראשי הקהילות שפנו לרב גולדשטיין במטרה להצטרף לפרויקט העולמי, סיפרו כי דווקא בתקופה זו, אחרי מבצע צוק איתן, ישנה היענות רבה של חברי הקהילה היהודית.

[embed]

]