חוסלו רוצחי שלושת הנערים

שלושה וחצי חודשים לאחר חטיפתם ורציחתם של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח, חוסלו רוצחיהם – מרוואן קוואסמה ועומר אבו אל עיישה הלילה בחברון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/09/14 07:26 כח באלול התשעד

חוסלו רוצחי שלושת הנערים
כיפה, צילום: כיפה

צדק אחרון. הבוקר (ג') הותר לפרסום כי בתום מבצע מודיעיני מורכב של השב"כ אותרו בחברון שני חוטפי ורוצחי גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח. הכוחות ניסו לעצור את שני הרוצחים - מרוואן קוואסמה ועומר אבו אל עיישה אך בין הצדדים החלו חילופי אש והשניים חוסלו.

ביום חמישי, 12 ביוני 2014, נעלמו עקבותיהם של נעדרו נפתלי פרנקל וגיל-עד שער, שני תלמידי ישיבת מקור חיים בגוש עציון, ואייל יפרח, בן 19, תלמיד ישיבת שבי חברון, לאחר שעלו על טרמפ בצומת גוש עציון בשעה 22:00. סמוך לשעת החטיפה התקשר אחד החטופים ואמר כי חוטפים אותו. השיחה לא הועברה הלאה וכך בוזבזו שעות יקרות. במשך שבועיים וחצי חיפשו אחר הנערים ובמקביל מאות אלפים בארץ ובעולם חיבקו את המשפחות וקראו לשחרר את הנערים. עשרות אלפים הגיעו לעצרות בכותל המערבי וכמאה אלף איש הגיעו לעצרת המונים בכיכר רבין. רק כשבועיים וחצי לאחר היעלמם התגלו גופתיהם סמוך לעיירה חלחול.

במקביל לחיפושים אחר הנערים, נערך מרדף ארוך אחר שלושת החוטפים, ופורסמו שמותיהם של שני החוטפים - שני פעילי חמאס מרכזיים בחברון. מעט לאחר גילוי גופות שלושת החטופים נעצר מפקד החטיפה, חוסאם קוואסמה, סמוך לרמאללה. בתחילת ספטמבר הוגש נגדו כתב אישום בבית המשפט הצבאי בעופר. הוא מואשם כי ארגן את חוליית החטיפה, ריכז את הפעילות עצמה ומימן אותה במאצעות אחיו, מחמוד, ששוחרר בעסקת שליט וגורש לעזה. עם הגשת כתב האישום התברר כי שני החוטפים יצרו קשר עם מפקדם לאחר החטיפה, כאשר כוחות הביטחון חיפשו אחריהם והוא סידר להם לינה ומחסה במסגד באזור חברון.

חברת הכנסת אורית סטרוק הגיבה על חיסול הרוצחים בסיפוק רב "את הבשורה הטובה על חיסול רוצחיהם של גיל-עד, נפתלי ואייל, קיבלתי במערת המכפלה, באותו מקום בו התפללתי, עם רבים אחרים, להצלתם של שלושת הנערים. גם אחרי החלטת הממשלה על כליאתם מחדש של משוחררי עסקת שליט, ואחרי 2 החוקים שהעברנו כדי לצמצם את האפשרויות של שחרור מחבלים שפוטים - עדין אין ספק שחיסול המחבלים האכזריים האלה הוא המענה הטוב ביותר לטרור הערבי האכזרי. כפי שכתב דוד המלך ע"ה: 'ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם'".