הרב אריאל: החיילים יאכלו יבול נכרי בגלל אשליות של פוליטיקאים

הרב אריאל מסביר בראיון לכיפה כי הצבא התכונן לקלוט אלפי חרדים לצבא ולכן נקבע שירכשו ייבול נכרי. לכלל האוכלוסייה הוא קורא: "לקנות אוצר בית דין. זו האופציה הטובה ביותר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/09/14 16:42 כג באלול התשעד

הרב אריאל: החיילים יאכלו יבול נכרי בגלל אשליות של פוליטיקאים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

היתר מכירה או יבול נכרי? לא זה ולא זה. הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן ואחד המומחים הגדולים לשמיטה מסביר בשיחה עם כתב 'כיפה', בהתייחסו לקביעת הרב הצבאי הראשי רפי פרץ כי בצה"ל יאכלו לראשונה פירות וירקות מיבול נכרי ולא מהיתר מכירה, כי שתי האופציות הן ברירות מחדל. “אוצר בית דין היא הדרך הנכונה והפתרון האמיתי הוא חקלאות שומרת שמיטה. זו הדרך האידיאלית לקיים את המצווה, שחקלאים יעשו את הדברים בשליחות של עם ישראל ולא יסתפקו בשיקולים של ביקוש כזה או אחר. זו השיטה הנכונה אבל לצערי היא לא תפסה".

הרב אריאל חושף כי הצבא שקל לרכוש רק פירות וירקות מאוצר בית דין. “לצבא היה תכנית להסתפק באוצר בית דין אבל התעורר חשש שהחרדים לא יאכלו", בדיעבד הוא מסביר, חוק הגיוס שעבר לפני כחצי שנה הוא שגרם בפועל לרכישת יבול נכרי בשנת השמיטה הנוכחית. “התכנון נעשה כבר לפני שנה, מכיוון שהצבא מסתכל לטווח ארוך. הפוליטיקאים הנחיתו הוראה שהרבנות תתכונן לקליטת אלפי חרדים בצבא בעקבות חוק הגיור והרבנות התארגנה בהתאם. כל דרדק ידע שהחוק לא יביא חרדים אבל הפוליטיקאים חיו באשליות. הצבא התארגן ואם רוצים חרדים בצבא צריך אוכל מתאים. עכשיו כבר מאוחר מדי, התכניות כבר נרקמו ונסגרו הסכמים".

בסיום דבריו מבקש הרב אריאל לקרוא לקראת שנת השמיטה לציבור לרכוש אוצר בית דין ולא לרכוש היתר מכירה או ייבול נכרי. “אני קורא לציבור להתרכז סביב אוצר בית דין. זה עדיין יכול לעשות לחקלאים בשנה הקרובה ובשנות השמיטה הבאות".