מועצת צעירים הוקמה בארגון רבני בית הלל

ארגון רבני בית הלל הקימו מועצת צעירים, שמטרתה הצפת התרחשויות והתמודדויות של הדור הצעיר. בכנס היסוד של המועצה עסקו בנושא הרווקות המאוחרת ומפת המידע התורני בראי האינטרנט

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/09/14 13:57 כג באלול התשעד

מועצת צעירים הוקמה בארגון רבני בית הלל
Shutterstock, צילום: Shutterstock

ארגון רבני בית ההלל הקימו מועצת צעירים חדשה, שמטרתה הצפת התרחשויות והתמודדויות של הדור הצעיר. אמש (ד') נערך כנס היסוד של המועצה החדשה בבית מאירסדוף באוניברסיטה העברית בירושלים.

מועצת הצעירים של בית הלל תפעל במקביל למועצה הציבורית הקיימת בארגון ותפקידה יהיה להציף בפני מנהיגי הקהילות והרבנים את ההתרחשויות והתמודדויות של הדור הצעיר במגוון תחומי החיים וליזום פעילויות חדשות המתאימות לדור הצעיר בעת הזו.

בארגון מסבירים, כי מה שהוביל להקמת המועצה הינה השתנות פני החברה, האתגרים וההזדמנויות החדשים העומדים בפני הדור הצעיר כולו רווקים וזוגות צעירים.

בכנס היסוד הועלו שאלות מצד המשתתפים בין היתר אודות הדרך לפתח עולם רוחני בעולם של אחריות עצמית, קיום מצוות 'עשה לך רב' בהעדר קהילה ומקום מגורים קבוע, מקומן של נשים כפוסקות ההלכה, כרבניות הממלאות את תפקידי הרב המסורתי , ואפשריות להעצמת הרלוונטיות של העולם הרבני כלפי הדור הצעיר. בנוסף, העלו המשתתפים רעיונות להנגשת התורה לציבור הצעיר, ושיפור הקשר בין הרבנים והרבניות למתרחש בחייהם של בני הדור הצעיר.

בדיונים שהתקיימו בכנס היסוד, הוקדשה תשומת לב רבה בין השאר לאיחור גיל הנישואין שהוביל להתפתחות קהילות של רווקים ורווקות, לזמינות הרבנים המכירים את הלך החיים של הדור הצעיר, ולמציאות בה האינטרנט משנה את פני מפת המידע התורני.

בארגון מדגישים כי מועצת הצעירים היא המשך מימוש מטרת הארגון כלפי הציבור להוות הנהגה תורנית קשובה ולהתוות הנהגה רוחנית רלוונטית לדור הצעיר.

יו"ר ארגון רבני בית הלל, הרב מאיר נהוראי "אנחנו לא מחכים שהדור הצעיר יחפש אותנו הרבנים, כי אם אנחנו כרבנים מבקשים לפנות אל הדור הצעיר ולשאול אותו כיצד יחד אנו יכולים להתוות דרך שהיא רלוונטית ומשמעותית לעולמם התורני בחייהם כיום".