תעודות הכשרות התייקרו, המלונאים זועמים

"המשרד לשירותי דת פועל ללא שיקולים מקצועיים וללא התאמה למצב הקיים" אומר מנכ"ל התאחדות המלונאים באילת. המשרד לשרותי דת: מדובר בהצמדה למדד ובסכומים זניחים

חדשות כיפה יסכה אלפרוביץ, כיפה 17/09/14 15:40 כב באלול התשעד

תעודות הכשרות התייקרו, המלונאים זועמים
Shutterstock, צילום: Shutterstock

בהתאחדות המלונות זועמים על משרד הדתות, שלטענתם העלה את מחירי תעודות הכשרות ב30%. זאת לאחר שממשלת ישראל החליטה להפחית את תשלומי האגרות על המלונות כדי לעודד את התיירות. המלונאים טוענים שהדברים מגיעים בתקופה קשה גם ככה לאחר שהתיירות בישראל נפגעה במהלך מבצע "צוק איתן".

לאחרונה העבירו מספר מועצות דתיות בקשה לתשלום אגרות בגין תעודות כשרות למספר מלונות ברחבי הארץ. בניגוד לשנים שעברו השנה עלה מחיר האגרה עבור תעודת הכשרות. מה שכאמור הוביל להתנגדות עזה בתעשיית התיירות.

"נראה שהמשרד לשירותי דת פועל ללא שיקולים מקצועיים וללא התאמה למצב הקיים" אומר שבי שי, מנכ"ל התאחדות המלונות באילת. "בניגוד להכרזות הממשלה על מתן סיוע לכל תחום התיירות בישראל לאחר סיום מבצע 'צוק איתן', הודיע המשרד על עדכון תעריף אגרת הכשרות ב29.5% לשנת 2014.

לדברי גורמים באגף המלונאות ההחלטה זו של בן דהן עומדת בניגוד להמלצות ועדת בר ניר להקלת חסמים בירוקרטיים על בעלי מלונות, שקבעה שיש להפחית את כמות האגרות שעליהם לשלם על מנת לעודד יצירת מנועי הכנסה מתיירות נכנסת בישראל. המלצות אלו אומצו בהחלטת ממשלה.

ממשרד הדתות נמסך כי "מדובר על התקנות החדשות שנכנסו לתוקפן עוד בנובמבר 2013 וככל הנראה חלק מהמועצות הדתיות הוציאו דרישות תשלום רק כעת לקראת חידוש התעודה עם כניסת השנה העברית החדשה.

לגופו של עניין, מדובר בהצמדה למדד של סכומי האגרות אשר עודכנו לאחרונה לפני למעלה מ-12 שנים.

"חשוב להדגיש כי מדובר על תוספת שנתית של לכל היותר כ-10 ₪ לחדר במלון בלבד!!! (במלונות של מעל 250 חדר הסכום הולך וקטן ככל שמספר החדרים גדל). בשורה התחתונה מדובר בתוספת של עד 2800 ש״ח בשנה למלונות של251 חדרים ומעלה. עוד אוסיף כי עלות שעת עבודת משגיח (לא שכר משגיח) נשארה כעשר שנים על 37 ש״ח לשעה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן