לקהילת יש"י נשרף בית הכנסת

אמש נשרף אולם הספורט של בית הספר "מורשת זבולון" בנתניה ואיתו מקום התפילה וכל הציוד שנקנה רק בשנה האחרונה של בית הכנסת שהשתמש במקום.

חדשות כיפה יסכה אלפרוביץ, כיפה 16/09/14 21:32 כא באלול התשעד

לקהילת יש"י נשרף בית הכנסת
קהילת ישי נתניה, צילום: קהילת ישי נתניה

סערה בקהילת יש"י בעיר נתניה. אמש (ב') עלה באש אולם הספורט של בית הספר 'מורשת זבולון' בעיר, בו מתפללים חברי קהילת יש"י בימי חול, בשבתות ובחגים.

קהילת יש"י (יחד שבטי ישראל) קיימת מזה שנתיים. זו קהילה קטנה של משפחות המנהלת מניין משותף לבני כל העדות בשיתוף עם ארגון 'צהר', כך שגם ציבור שאינו שומר תורה ומצוות יכול להשתתף בתפילות החגים והימים הנוראים. מאחר וטרם הוקצה לקהילה מבנה קבוע לתפילה הם עושים שימוש במבנה אולם הספורט השייך לבית הספר הנמצא בשכונת משה"ב.

במהלך השבוע נשמר ציוד התפילה שהוא מקופל ומסודר בחדר צדדי בתוך אולם הספורט, אמש פרצה שרפה באולם, ככל הנראה עקב כשל בחוטי החשמל, והתפשטה עד לחדר בו נשמר הציוד.

(צילום: קהילת ישי נתניה)

בזמן השרפה ביקשו חברי הקהילה שהיו במקום מהכבאים להכנס לחדר ולנסות להציל את ספר התורה. לשמחתם גילו כי קלף התורה נשאר שלם אך שאר הציוד שנשמר במקום יצא מכלל שימוש. בין הציוד שעלה באש היה ארון הקודש, נרתיקי הספרים, הבימה, סידורים וספרי קודש, שולחנות וכסאות. לציוד ערך רב מבחינה כספית וסנטימנטלית וחברי הקהילה מודאגים, ראש השנה בפתח ויהיה קשה לשחזר את הציוד מחדש.

יאיר קינד, חבר ועד הקהילה, אומר כי מדובר בחשבון נפש גדול לקהילה, בפרט ערב הימים הנוראים. וסיפר כי אמש התקבלה ההודעה על האש באולם התפילה, אך עד שבני הקהילה הגיעו למקום לא נותר להם אלא לצפות חסרי אונים באנשי שירותי הכבאות וההצלה מוציאים את הציוד שנרכש במאמץ וכסף רב רק לפני כשנה. חוץ מהציוד שנשרף וספר התורה שנשמר ישנו ספר תורה נוסף ששימש אותם והוצא לפני כמה ימים לבדיקת סופר סת"ם וניתן יהיה להשתמש בו בחג הקרוב, אך כל שאר הציוד היקר הושחת לחלוטין.

הקהילה עומדת כעת לפני הימים הנוראים וקיבלה כתרומה מקום תפילה כעת היא פונה לעזרת הציבור בבקשה לתרומת שולחנות וכסאות, חומשים, סידורים, ומחזורי תפילה לימים נוראים. וכן תרומה כספית לבניית ארון הקודש והבימה שהוזמנו במיוחד בהתאמה לצרכי הקהילה, שעלותם מוערכת בכ 40,000 ₪, על מנת שיוכלו לקיים את תפילות החגים כראוי.

לסיוע ותרומות לקהילה ניתן לפנות לאיציק מלכה בטלפון: 0527073032 או ליאיר קינד בטלפון: 0542430199

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן