הרמטכ"ל הדיח את הרב רונצקי לאחר שהדליף לבנט מידע במהלך צוק איתן

במהלך המבצע שר הבטחון חשד שלבנט יש מידע פנימי מתוך הצבא והורה על הרמטכ"ל לבדוק את הנושא. בנט בתגובה: הצלת חיי אדם חשובה אפילו יותר מתדרוכים פוליטיים. הרב רונצקי: "לא היה ולא נברא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/14 15:35 כא באלול התשעד

הרמטכ"ל הדיח את הרב רונצקי לאחר שהדליף לבנט מידע במהלך צוק איתן
פלאש90, צילום: פלאש90

בפגישת תדרוך עם כתבים צבאיים אמר היום שר הבטחון, בוגי יעלון, כי התנהלות שרי הממשלה במהלך מבצע "צוק איתן" גרמה ל"מחיר כבד", שכן הביקורת של בנט ושל שרים נוספים בקבינט התפרשה אצל חמאס ככזאת שתוביל בסופו של דבר לריכוך בעמדות ישראל. "הצד השני ראה איך אנו אוטוטו קורסים ומתפצלים". "אני מקווה שהשרים בקבינט למדו את הלקח" הוסיף יעלון.

במהלך מבצע צוק איתן חשד שר הבטחון כי לשר נפתלי בנט יש מידע פנימי מתוך שורות הצבא, והורה על הרמטכ"ל לחקור את ההדלפה. בסופה של החקירה נמצא המקור - הרב אביחי , הרב הצבאי לשעבר הנמצא בקשרים קרובים עם בנט. והוא הודח מתפקידו על ידי הרמטכ"ל.

(צילום: פלאש90)


מלשכתו של השר בנט נמסר בתגובה כי "ההכפשות האנונימיות הן חוצפה. השר בנט גאה בפעולותיו שהובילו למבצע המנהרות והצילו חיי אדם. ההתעקשות של השר בנט להביא לפעולת המנהרות לא הגיעה אליו מאסטרולוגים, אלא מירידה לשטח, ומפגישות חוזרות ונשנות עם גורמי ביטחון, מודיעין ומומחים שונים. הצלת חיי אדם חשובה אפילו יותר מתדרוכים פוליטיים.

"אנו מקווים כי בקרוב יפיקו את כל הלקחים סביב דחיית פעולת המנהרות והשלכותיה, והשר בנט יהיה הראשון שישמח לדון בכך. בכלל, אנו מתרשמים עמוקות מכך שרוח הלחימה שבה לפוליטיקאים מסוימים בשלהי ספטמבר".

התא״ל הרב אביחי רונצקי השוהה כעת בחו"ל מסר בתגובה לפרסומים אודותיו: ״איני מכיר שום הליך הדחה שעברתי, איש לא דיבר איתי, ואיני רואה כל סיבה לכך. אני משרת בצבא כבר 45 שנה, ונקראתי למילואים לבסיס שיזפון גם לאחר מבצע צוק איתן. אמשיך לתרום למדינת ישראל ככל שאדרש".