משה פייגלין כבר לא נטע זר בליכוד

אחרי שנים של עבודה קשה, זכה אתמול חבר הכנסת פייגלין לברכה חמה מראש הממשלה. מבט קצר על הדרך של מי שכונה בתחילה הזוי וקיצוני ולבסוף הפך לדמות מחוזרת בליכוד

חדשות כיפה יסכה אלפרוביץ, כיפה 16/09/14 10:48 כא באלול התשעד

משה פייגלין כבר לא נטע זר בליכוד
פלאש90, צילום: פלאש90

מזה שנים מנהל משה פייגלין קמפיין לחיזוק הבסיס הימני של תנועת הליכוד. בשנת 2000 הקים פייגלין את תנועת "מנהיגות יהודית", ששמה לה למטרה לפקוד רבבות של אנשים לתוך הליכוד במטרה להציב את פייגלין כמועמד לראשות הממשלה ולהביא לתוך הליכוד חברי מרכז ימניים אידאולוגים. בתחילה היה מי שכינה את המהלך הזוי, אך לאט לאט הצליח פייגלין במשימה.

ב2005 הציב עצמו פייגלין לראשות הליכוד וזכה לתמיכתם של 12% מחברי המפלגה, בשנת 2007 כבר זכה פייגלין לתמיכתם של 23% מהקולות כשהתמודד מול בנימין נתניהו, והצליח לעקוף אפילו את דני דנון, דמות מוכרת בליכוד.

חברי הליכוד, ובראשם גם ראש הממשלה נתניהו, ניסו להילחם לאורך השנים בחבר "הימני קיצוני", מחשש שיפגע בתדמיתה הממלכתית והמתונה של המפלגה. בבחירות ב2008 כמעט זכה להיות ח"כ מן המניין אלא שעתירה של חברי ליכוד דחקה אותו למקום לא ראלי. בבחירות האחרונות כבר הצליח פייגלין לזכות בתואר הנכסף של חבר כנסת כאשר נבחר למקום ה19 ברשימת הליכוד ובפועל עבר למקום ה23 ברשימה לאחר האיחוד עם מפלגת 'ישראל ביתנו'. . אך נראה היה כי ראש הממשלה לא מתכוון לוותר וח"כ פייגלין המשיך להיות מוצג כקיצוני בדעותיו וכלא מקובל על המיינסטרים המפלגתי.

אולם לאחרונה נראה כי הדברים השתנו, וראש הממשלה מבין שלא יוכל להילחם בפייגלין, וכי הוא זוכה לתמיכה רבה בקרב חברי המרכז הרואים בו אדם ריאלי ובעל דעות שאינן שגרתיות.

אמש, בכנס חברי מרכז הליכוד שיזם ראש הממשלה, בירך האחרון את ח"כ פייגלין במילים "האיש הזה מביא קהלים חדשים, יש לו דעות מקוריות ואני מעריך את זה", תוך שהוא מתעלם מהעובדה שח"כ פייגלין הגיע לכנס הישר מכנס מתחרה שהתנהל מוקדם יותר בעיר אשקלון, בהנהגתו של לא אחר מאשר ח"כ דנון, שמאז מבצע 'צוק איתן' נעשה למתנגד חריף להנהגתו של ראש הממשלה, שכזכור אף פוטר מתפקידו כסגן שר הביטחון בעקבות כך במהלך המבצע.

(הדברים הובאו לראשונה בבלוג הפוליטי "הפלוג")