זעם בציונות הדתית בעקבות הסרבנות ביחידת 8200: חגורת נפץ חברתית. להדיחם במיידית

חברי כנסת זועמים על פרשת סרבנותם של קציני וחיילי יחידת המודיעין 8200. ציפי חוטובלי: "פשיטת רגל ערכית. הם מעוותים את ההיסטוריה ואינם ראויים לשרת בצבא המוסרי בעולם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/09/14 21:57 יח באלול התשעד

זעם בציונות הדתית בעקבות הסרבנות ביחידת 8200: חגורת נפץ חברתית. להדיחם במיידית
דובר צהל, צילום: דובר צהל

זעם בקרב חברי הכנסת בני הציונות הדתית בעקבות פרשת סרבנותם של קצינים וחיילים במילואים ביחידת המודיעין המובחרת 8200.

סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי הגיבה לפרשה הערב (מוצאי שבת) בזעם רב ואמרה כי "הסרבנות של קציני 8200 היא חגורת נפץ חברתית ומשקפת פשיטת רגל ערכית של מערכת החינוך בה גדלו. קצינים המסוגלים להשוות את פעילות המודיעין הישראלי למשטרת השטאזי הגרמנית שפעלה נגד אזרחי המדינה ולא נגד טרוריסטים, מעוותים את ההיסטוריה ואינם ראויים לשרת בצבא המוסרי בעולם".

"על הרמטכ"ל לפעול להדחתם באופן מיידי, ועל השמאל הישראלי לעשות בדק בית איך צמחו בתוכו צעירים שאינם מסוגלים להגן על עמם, והם מעדיפים לרחם על רוצחים שפלים שעושים שימוש ציני בילדים כדי לפגוע בחפים מפשע בישראל", הוסיפה חוטובלי.

גם חבר הכנסת, וחבר ועדת חוץ וביטחון יוני שטבון הגיב לדברים ואמר כי מדובר בחבורת מפונקים שגורמת נזק עצום למדינה וקרא להדיחם.

לדבריו, "החובה הצבאית אינה עניין פרטי של 'בא לי, לא בא לי'. ישראל לא יכולה להרשות לעצמה את הלוקסוס הזה. סרבנות מכל כיוון היא תופעה מגונה שיש להוקיע, ולא משנה באיזה תפקיד אתה ומה עמדתך הפוליטית. כולם חיוניים למערכת, וביטחוננו תלוי בתפקודם.

"אני קורא להדחתם המיידית של הסרבנים - בטווח המידי הצבא יסתדר בלעדיהם, בטווח הארוך הישארותם היא פגיעה קשה בביטחון הלאומי שלנו. מדובר בחבורת מפונקים שגורמת נזק עצום למדינה. מוכרחים לעצור את הסאגה המסוכנת הזאת, ויפה שעה אחת קודם", אמר שטבון.

חברת הכנסת איילת שקד הגיבה אף היא לדברים ואמרה "יחידת 8200 היא יחידת עילית, שתורמת תרומה מכרעת לבטחון המדינה ואנשי נחטפים אחר כך לעבודה בשוק האזרחי. על חותמי המכתב להיות מודחים מידית משירות מילואים, לא מגיעה להם הזכות להמשיך ולשרת בה".