איגוד בתי הכנסת העולמי: בנט, גבאי בית הכנסת אינו מוסד אנרכוניסטי

באיגוד בתי הכנסת העולמי מגיבים בזעם לדבריו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ב'כיפה' כי שטען שמתנגדי החוקה מבקשים להחזיר אותנו להיות גבאי בית כנסת. "מדובר בלא פחות מחרפה. תתנצל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/09/14 08:12 יג באלול התשעד

איגוד בתי הכנסת העולמי: בנט, גבאי בית הכנסת אינו מוסד אנרכוניסטי
Roxana Bashyrova / Shutterstock.com, צילום: Roxana Bashyrova / Shutterstock.com

בשבוע שעבר, בראיון ל'כיפה' אמר יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט בין היתר כי "אני לא רוצה שיחזירו אותנו לימי מש"ק הדת. מתנגדי החוקה מבקשים להחזיר אותנו להיות גבאי בית כנסת", ומתברר כי יש מי שנעלבו מהמשפט האחרון, ולא מדובר במתנגדי החוקה אלא דווקא בגבאים.

באיגוד בתי הכנסת העולמי מספרים על עשרות פניות מגבאים שנעלבו מהדברים, וזועמים על העלבת תפקיד גבאי בית כנסת. "אינני נכנס לפולמוס הפנים מפלגתי של מפלגת הבית היהודי, אין זה תפקידי, ובטח לא תפקידו של 'איגוד בתי הכנסת' הפונה לכלל הקהלים בישראל. אני כן מבקש להביע התנגדות עזה לשימוש בביטוי האומלל המשתמש ב'גבאי בתי הכנסת' כסימבול לתפקיד פרימיטיבי, מרוכז בעצמו, מיושן, וחסר מעוף", נכתב באתר האינטרנט של איגוד בתי הכנסת העולמי.

לראיון עם יו"ר הבית היהודי: בנט: מתנגדי החוקה מבקשים להחזיר אותנו להיות גבאי בית כנסת

"בעיני מדובר בלא פחות מחרפה. האמירה זו המגיע מאדם חובש כיפה, העומד בראש מפלגה דתית, פוגעת באנשים המסורים ביותר במוסד החשוב ביותר לעם היהודי - בית הכנסת, בוודאי בחודש אלול - החודש בו מוסרים האנשים הללו את נפשם כדי לדאוג להמוני בית ישראל למקום תפילה נח, ידידותי ונעים".

"בשעות האחרונות קיבלתי עשרות פניות מגבאים שסיפרו לי על תחושת הפגיעה", מספר הכותב, בדברים שפורסמו ביום ראשון. "נוצר כאן עלבון כלפי שלוחי ציבור שרק מנסים להגיע לקהלים חדשים ולהאהיב עליהם את בית הכנסת. בית הכנסת והגבאים שלו אינם אנרכיסטיים, ואינם מיושנים. הם אינם מרוכזים רק בעצמם כפי שמשתמע מן האמירה האומללה הזו".

"מן הראוי שבימים אלו, ימי הרחמים והסליחות, יחזור בו שר הכלכלה מן הביטוי שיצא, יש לקוות, בשגגה מפיו, ויבהיר כי לא לכך הוא התכוון", מסכם הכותב בשם איגוד בתי הכנסת העולמי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן