מנהיג הכת המשיחית: אדם מוכר מקרית ארבע

ככל שהשעות חולפות מתגלים עוד פרטים אודות מנהיג הכת המשיחית מקרית ארבע. שמו של החשוד שפורסם נאסר לפרסום בשנית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/09/14 17:31 יב באלול התשעד

מנהיג הכת המשיחית: אדם מוכר מקרית ארבע
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מנהיג הכת המשיחית: אדם מוכר וידוע בקרית ארבע שנכתבו עליו כתבות בערוצי התקשורת השונים בעבר. במהלך הערב הותר לפרסום שמו של מנהיג הכת, אך בעקבות בקשת המשרד לבריאות הנפש נאסר השם בשנית עד מחר ב-12:00.

כזכור, היום הותר לפרסום כי לאחר קבלת תלונה לפני כארבעה חודשים, נפתחה חקירה סמויה בימ"ר ש"י. במהלך החקירה התגלה מנהיגי כת משיחית בקרית ארבע שטפו את מוחן של נשים והסבירו להן כי גאולת עם ישראל תבוא על ידי ניצוצות - קיום יחסים אינטימיים עם גויים. מנהיגי הכת לקחו מהגויים כסף תמורת הנשים ששכבו איתם. הבוקר (א') נעצרו ארבעה חשודים מרכזיים הנחשבים כמנהיגי הכת ופעיליו: תושבת קרית ארבע בת 40, תושב קרית ארבע בן 60, תושב אשקלון בן 47 ותושבת ירושלים בת 39.

לטענת ראשי ארגון להב"ה, בנצי וענת גופשטיין, המתגוררים בקרית ארבע, הם אלו שחשפו והעבירו למשטרה את החומרים הרלוונטיים. לדבריהם, לפני כמה חודשים הגיעו לארגון להב"ה תלונות על תושב קרית ארבע שמנצל נשים ומעודד אותם ליחסים עם הערבים. בני הזוג ביררו את הנושא, והגיעו למספר מתלוננות שעד אז סירבו לפנות למשטרה. מבירור שנערך הסתבר כי המשטרה קיבלה חצי מידע על האדם אך לא היו לה נתונים ספציפייים וגם לא תלונות קונקרטיות.

לאחר עבודה אינטנסיבית מול אותן מתלוננות כאשר אנשי ארגון להב"ה סיפקו להן סיוע, הם השתכנעו והסיכמו להגיש תלונות, היום נחשפה הפרשה כאשר המשטרה הודיעה על שורה של מעצרים ובראשם מנהיג הכת אשר עודד את הבנות לקיים יחסים עם ערבים.

בנצי גופשטיין אומר היום: "אנחנו בארגון להב"ה לא נושאים פנים והגם שמדובר ביהודי המתחזה לדתי, לא הססנו לפעול למען קדושת עם ישראל. מדובר במקרה מזעזע ולא נחנו ולא שקטנו עד אשר ד.ד. נעצר, תופעה שכזאת חייבים להדיר. מדובר בנשים טובות, רובן הגדול חוזרות בתשובה, שנוצלו בתמימות על ידי מי שטען שהוא עושה את המעשים בשם החסידות. אין בין הדברים הללו לבין החסידות דבר וחצי דבר, ולכן פעלנו".

תגובת מועצת קרית ארבע חברון: המשפחה הינה מוכרת לגורמי הרווחה ברשות המקומית אך רמת שיתוף הפעולה בין הצדדים היא אפסית ואף נתקלת בסירוב מוחלט מצד המשפחה. לפני למעלה מחצי שנה הגיעו לגורמי הרווחה שמועות בדבר חשד לעבירות מסוימות, עם היוודע השמועות פנו גורמי הרווחה בבדיקת הנושא מול בני הזוג והם מצידם הכחישו הנ״ל באופן גורף. למרות זאת פנתה מחלקת הרווחה למשטרת ישראל והעבירה את הטיפול בנושא לפתחה, משטרת מחוז ש״י מצידה, ביצעה בדיקות וחקירות בנושא והבוקר נעצרו בני הזוג והטיפול בילדי בני הזוג נמצא תחת אחריות מחלקת הרווחה אשר עובדת בתיאום וליווי מלא של הנהלת מחוז ירושלים במשרד הרווחה

מלאכי לוינגר ראש המועצה: ״אנו שמחים על העבודה המסורה של מחלקת הרווחה ומשטרת ישראל בניסיון לשמר ולהמשיך את איכות החיים בעירנו, במידה והחשדות הנ״ל יתבררו כנכונים, אז אני קורא לרשויות החוק למצות את הדין כי אנו כחברה מתוקנת לא נסבול עבירות מסוג אלה או דומות להן".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן