צהר על הדרת האתיופים ברישום לנישואין: רבנים מוציאים מכלל ישראל יהודים כשרים

ארגון רבני צהר תוקף בחריפות את רבנות פתח תקווה, לאחר שהאחרונים מנעו רישום זוגות אתיופים לנישואין. "בימים של עלייה בהתבוללות בוחרים רבנים להוציא מכלל ישראל יהודים כשרים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/09/14 13:25 יב באלול התשעד

צהר על הדרת האתיופים ברישום לנישואין: רבנים מוציאים מכלל ישראל יהודים כשרים
Shutterstock, צילום: Shutterstock

ארגון רבני צהר תוקף בחריפות את רבנות פתח תקווה בעקבות הפרסום כי מנעה רישום לנישואין של זוגות אתיופים ומעבירים אות לערים אחרות. "בימים בהם יש עלייה בהתבוללות בישראל וזוגות רבים בוחרים להתחתן לא כדת משה וישראל בוחרים דווקא רבנים ועל דעת עצמם להוציא מכלל ישראל יהודים כשרים ומעולים", אומרים בארגון.

כזכור, הבוקר (א') פורסם כי תושבי פתח תקווה בני העדה האתיופית אינם יכולים להירשם לנישואין בעיר מכיוון שהרב הספרדי של העיר, הרב בנימין אטיאס, מפקפק ביהדותם. על פי הטענה, למרות שבעיר קיימת קהילה גדולה של יהודי אתיופיה, הם אינם יכולים להירשם לנישואין בעיר בעקבות הוראתו של הרב הספרדי של פתח תקווה.

התושבים טוענים כי כבר שנים מנסים בני הקהילה לממש את זכותם להתחתן דרך הרבנות, אך הם נשלחים לעשות זאת בעיר אחרת, בעזרת חוק צהר המאפשר להירשם בכל עיר בישראל.

רבני צהר מגיבים בחריפות לדברים וקוראים לרבנים הראשיים לקרוא לסדר את האחראים על העניין "ולדרוש מהם כי יכבדו את הנהלים המחייבים לרשום את כל היהודים ובעיקר שיכבדו את האנשים הבאים להינשא".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן