אלעזר שטרן: מתנצל על דברי נגד הרב אליהו

לאחר שעורר סערה כשכינה את הרב שמואל אליהו 'שמוליק' מתנצל חבר הכנסת אלעזר שטרן בפני הרב. "יש לי מחלוקות עקרוניות עם חלק מרבני הציונות הדתית, אך כיוון שהובא לידיעתי שהרב אליהו נעלב מדבריי אני מתנצל עליהם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/09/14 20:24 ז באלול התשעד

אלעזר שטרן: מתנצל על דברי נגד הרב אליהו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בתום סערה בציונות הדתית מתנצל חבר הכנסת אלעזר שטרן בפני הרב שמואל אליהו על שכינה אותו 'שמוליק' ו'סטודנט לגמרא'. "כיוון שהובא לידיעתי שהרב אליהו נעלב מדבריי הבוקר אני מתנצל עליהם".

כזכור, הבוקר (ג') התייחס חבר הכנסת שטרן לדבריו של הרב שמואל אליהו ב'כיפה', שטען כי שטרן רוצה שכל אחד יוכל לעשות מה שהוא רוצה בנושא הגיור, וכינה אותו 'שמוליק' ו'סטודנט לגמרא'.

הדברים עוררו סערה בציונות הדתית וחברי כנסת ואישי ציבור מכל צידי המתרס, הליברלי והשמרני, תקפו את שטרן במילים חריפות. כך אמר ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה כי 'שטרן הוא בושה לציונות הדתית'.

הערב חוזר בו ח"כ שטרן מדבריו ומבהיר כי "יש לי מחלוקות עקרוניות ואידאולוגיות עם חלק מרבני הציונות הדתית. לצערי הרב חלקם תקפו ותוקפים אותי במילים קשות תוך כדי פרסום דברים שאינם אמת".

"בכל המסגרות שהייתי בהן, בצה"ל ובמערכת הפוליטית, לא נמנעתי מלמתוח ביקורת גם כאשר היא הייתה נוקבת מאוד. לצערי הרב לעיתים רחוקות מאוד נפגעו מכך אנשים באופן אישי. כיוון שהובא לידיעתי שהרב אליהו נעלב מדבריי הבוקר אני מתנצל עליהם", אמר שטרן.

סגן השר לשירותי דת מסר בתגובה: "אני שמח שח"כ אלעזר שטרן נענה לקריאתי והתנצל בפני הרב שמואל אליהו. ועל זה נאמר מודה ועוזב ירוחם".