פרסום ראשון: הרב אורי שרקי יכהן כחבר הגוף הבוחר הרב הראשי בירושלים

סגן השר בן דהן מבהיר כי אם לא יהיה דבר יוצא דופן הרב אריה שטרן יבחר לתפקיד. על מועמדותו של הרב עמאר לתפקיד הרב הספרדי בעיר אמר "אם הרב עמאר יגיש את מועמדותו נשמח לשתף פעולה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/09/14 19:07 ז באלול התשעד

פרסום ראשון: הרב אורי שרקי יכהן כחבר הגוף הבוחר הרב הראשי בירושלים
מכון מאיר, צילום: מכון מאיר

הושלמה הרכבת הגוף הבוחר את הרב הראשי בירושלים. לקראת הבחירות לראשות רבנות העיר, הושלמה היום (ג') הרכבת הגוף הבוחר. בסך הכל יכהנו בגוף 48 איש ואישה - מתוכם 24 חברי עיריית ירושלים, 12 נציגים של בתי הכנסת ו-12 ששר הדתות בוחר בתמיכת ראש העיר ניר ברקת - שישה רבנים המכהנים בפועל בתפקידים רבניים בירושלים ושישה העוסקים בניהול בתחומי החברה, הרוח והחינוך בעיר.

לידי 'כיפה' הגיעה רשימה של חלק מחברי הגוף הבוחר שנבחרו בידי שר הדתות נפתלי בנט וסגנו, הרב אלי בן דהן. מתוך ששת הרבנים יכהנו הרב אורי שרקי, הרב יצחק דור והרב יוסף שרעבי, ומתוך ששת אנשי הרוח נבחרו פרופסור אסנת לב קורח - מנכ"לית בית החולים הדסה הר הצופים ואלישבע מזי"א - מנכ"לית ארגון רוח חדשה.

הדבר היחיד שעלול לפגוע בקיום הבחירות במועדן - כ"ז תשרי, כשבוע לאחר סוכות, הינו עתירה לבג"ץ של בתי כנסת בעיר. העתירה עוסקת בבתי כנסת שלא הוכנסו לרשימת הגוף הבוחר, וכן בתקנות המשרד לשירותי דת.

בראיון ל'כיפה' אמר סגן השר לשירותי דת שאם לא יהיו תקלות משמעותיות הרב אריה שטרן, מועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי האשכנזי בירושלים, יבחר לתפקיד. “אם לא יהיה דבר לא תהיה לנו שליטה עליו הרב אריה שטרן יבחר. עשינו את מירב המאמצים על מנת שכך יהיה. עם זאת, אנחנו לא נביאים ולא יודעים מה יקרה בהמשך".

"יש גם רבנים בציבור הדתי שתומכים ברב אריה שטרן", אומר הרב בן דהן. “יש לציבור החרדי מועמדים אחרים זו זכותם המלאה, אך אנחנו חושבים שמכיוון שהרב שטרן נבחר על ידי נציגות רבנים שייצגה את כלל רבני הציונות הדתית הוא המועמד המתאים".

בשבועות האחרונים נפוצו שמועות על דיל בין אריה דרעי לבית היהודי על תמיכה ברב הראשי לשעבר הרב שלמה עמאר כמועמד לתפקיד הרב הראשי בירושלים לצד הרב אריה שטרן. הרב בן דהן מצידו טוען כי לא ידוע לו על דיל כזה. “אני לא מכיר דיל עם הרב עמאר ואני לא יודע אם הוא רוצה להציג את מועמדותו. אם יציג את מועמדותו זו תהיה מועמדות שתפאר את ירושלים. הימים יגידו. אני מניח שאם הרב עמאר יגיש את מועמדותו נשמח לשתף פעולה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן