זינוק בגידול בבתי ספר וגנים בתל אביב ובשומרון

בתי הספר הדתיים לאומיים רושמים הישגים: 100% עליה בכיתות א´ בבתי הספר ממלכתיים דתיים בתל אביב, 11 גנים ובית ספר חדש נפתחו בשומרון

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 01/09/14 16:10 ו באלול התשעד

זינוק בגידול בבתי ספר וגנים בתל אביב ובשומרון
מואז שומרון, צילום: מואז שומרון

זינוק של 100 % בכיתות א׳ בבתי הספר הממלכתים דתיים בתל אביב וגידול משמעותי בשומרון בגני הילדים ובבתי הספר.

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן פתח את שנת הלימודים בבית הספר 'ראשית' בתל אביב והתבשר כי בבתי הספר של הציונות הדתית חלה עלייה של 100% בפתיחת כיתות א' בשנת הלימודים החדש. במהלך ביקורו סיפר מנכל ארגון ׳זהות׳ איתי גרנק (גוף הגג של המרכזים לזהות יהודית בישראל) כי יש השנה עלייה מטאורית ברישום לבתי הספר הממלכתים דתיים. ״השנה נפתחו שתי כיתות א׳ בכל ששת בתי הספר הממלכתיים דתיים בתל אביב יפו. יש פריחה של החינוך הציוני דתי״. לדבריו מדובר בקהל חדש שעד היום הלך לבתי הספר הממלכתיים.

מנהל בית הספר סיפר במהלך פגישתו עם הרב בן דהן כי בבית הספר עוסקים בימים אלו בפיתוח תכנית חינוכית אשר תלווה את בני הנוער גם במסגרת הצבא עד גיל 23, בשל הרצון למנוע נשירה מקרבי ולסייע בעיצוב התלמידים עד לבשלותם המלאה. לדבריו 80 אחוז מבני הנוער מסיימים עם בגרות מלאה בבית הספר״.

במהלך נאומו בפני התלמידים סיפר הרב בן דהן על הצלחתו האישית כדוגמא אפשרית להצלחה גם עבור התלמידים אשר מגיעים ברובם משכונות דרום תל אביב המצויות במצוקה. חלק מהתלמידים אף התלוננו על הסבל שהם חווים כתוצאה מהגירת המסתננים האפריקאים לשכונות הדרום.

סגן השר אמר כי ״אם תאמינו בעצמכם אתם תגיעו לאן שתרצו. כל אחד מכם יכול להיות רב, אלוף, שר או מנכל חברה גדולה. גם בצד הלאומי אנחנו צריכים להאמין. אתם מתחילים היום שנת לימודים עם ערבות הדדית, אמונה ובטחון שמדינת ישראל שלנו ורק בזכות אמונתו ננצח את אויבנו הקמים עלינו לכלותינו״.

גם השומרון רושם הישגים יפים בפתיחת בתי ספר וגני ילדים חדשים, זאת על רקע 'הקפאה שקטה' ביהודה ושומרון. בשלוש השנים האחרונות נפתחו 36 גני ילדים ו-6 בתי ספר חדשים בשומרון, כשמתוכם בשנה הקרובה 11 גני ילדים ובית ספר יפתחו לראשונה.

יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון פתח את שנת הלימודים בבית הספר החדש בעלי זהב - לשם שהוקם עבור הישוב הצעיר לשם. אף שהישוב הוקם רק לפני שנה הביקוש אליו כ"כ גבוה עד שהמועצה הקימה עבורו הבוקר בית ספר חדש, דגן אמר לתלמידים ולהורים שהגיעו לחנוכת בית הספר החדש: "הקמת בית הספר כאן היום היא ניצחון נוסף להתיישבות החלוצית ביו"ש, אני מתרגש לעמוד כאן אתכם היום. ולהיות חלק מהדבר הגדול הזה". עוד הוא הוסיף ואמר: "החינוך הוא נושא הדגל של המועצה האזורית שומרון, ואנו רואים בכם את מנהיגי העתיד של מדינת ישראל, לכן המועצה רואה לנכון להשקיע 58% מתקציבה בשדה החינוך, ואכן אנו רואים פירות בעמלנו". סה"כ פתחו היום את שנת הלימודים 16,811 תלמידים בשומרון מגיל המעון ועד העל יסודיים.