הרב אריאל: מעולם לא חתמתי על עצומה נגד חוק הגיור

הרב יעקב אריאל מאשים כי גורמים זייפו את שמו על עצומה נגד חוק הגיור בניגוד לעמדתו. "ברור שהגיור חייב להיות על דעת הרבנות אבל ההתקפה לא נכונה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/09/14 11:52 ו באלול התשעד

הרב אריאל: מעולם לא חתמתי על עצומה נגד חוק הגיור
פלאש 90, צילום: פלאש 90

סדקים בחזית הרבנית נגד חוק הגיור. שבוע לאחר שפורסמה עצומה נגד חוק הגיור, עליה חתמו 300 רבנים, בהם רבנים בכירים בציונות הדתית, מבהיר הרב יעקב אריאל, המופיע בעצומה, בראיון קצר ל'כיפה' כי שמו הופיע על העצומה במרמה, וללא ידיעתו או אישורו. “מעולם לא חתמתי על עצומה נגד חוק הגיור. כתבו את שמי בלי ידיעתי ואמרו לאחרים שחתמתי כדי שגם הם יחתמו".

גורמים במגזר העוסקים בחוק הגיור, סיפרו ל'כיפה' כי לאחרונה רבים מהרבנים שחתמו על העצומה מושכים את חתימתם ממנה לאחר שהתגלה כי הרב אריאל לא חתם על העצומה. “הם חתמו כי חשבו שהרב אריאל חתם. לא הגיוני שאנשים כותבים שמות של רבנים ללא אישורם או הסכמתם".

בשיחה ל'כיפה' אומר הרב אריאל כי למרות שישנם חילוקי דעות, הוא סומך על הרב דרוקמן בכל הקשור לחוק הגיור. “ברור שהגיור חייב להיות על דעת הרבנות הראשית אבל ההתקפה הזו לא נכונה. הרב בן דהן (סגן השר לשירותי דת ח"ג) משתדל לעשות את הדברים כפי שנכון וצודק. אני לא מתנגד לרעיון של חיזוק הרבנות הראשית שעולה מתוך העצומה אבל לתקוף את הפוליטיקאים זה לא נכון. אני בקשר עם הרב דרוקמן וסומך את ידי על עבודתו. הם עובדים בצורה ראויה".

"חייבת להיות הסכמה בארץ ישראל", מוסיף הרב. “הרבנות הראשית היא גוף שמוסכם על כולם ויש מסגרת משותפת שאותה לא צריך לפרוץ. יש ויכוחים ודיונים אך בסופו של דבר הכל צריך להיות במסגרת מוסכמת".