הרב חיים אמסלם על הרבנים המתנגדים לחוק הגיור: גורמים למאות אלפי מתבוללים

הרב חיים אמסלם מגיב בחריפות על דברי רבני החרד"ל שקראו לעצור את חוק הגיור. "גרמתם לאיבוד מאות אלפים מעם ישראל להתבוללות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/08/14 07:44 ג באלול התשעד

הרב חיים אמסלם על הרבנים המתנגדים לחוק הגיור: גורמים למאות אלפי מתבוללים
יחצ, צילום: יחצ

הרב חיים אמסלם מגיב בחריפות לדברי רבני החרד"ל אמש (ה') שקראו לראש הממשלה לעצור את חוק הגיור 'של בנט ולבני'. “אני עוקב אחרי המאבק העיקש והילוך האימים של הגופים השונים, כנגד כל יוזמה או ניסיון להקל בגיור במסגרת ההלכה ועל פי התורה", כתב הרב אמסלם בדף הפייסבוק שלו. "כעת יש לחץ אדיר על ראש הממשלה לא להביא את חוק הגיור ביום ראשון כהצעת מחליטים. הצעה שהיא פשרה מההצעה המקורית של ח"כ אלעזר שטרן, לא מהפכה גדולה אך בכל זאת שינוי ופתח למשהו טוב. פשרה שהושגה בין ח"כ שטרן והשרה לבני לסגן שר הדתות הרב בן דהן והשר בנט מהבית היהודי, בגיבוי של הרב דרוקמן ורבנים נוספים”.

"ראיתי ציטוט בשם רב אחד מהקיצוניים המרעישים עולם זה שנים ומטילים חיתתם על כל מי שמעז לזעוק את הזעקה האילמת 'המחמיר בגיור מקל בהתבוללות'! ופתאום הוא נזעק בזה הלשון: 'יש לנו פחד גדול עכשיו שרחמנא ליצלן יכול להיות חרון אף ה' בארץ ובגולה ולכן איננו יכולים לשתוק'”, ממשיך הרב ותוקף:

"תשובתי אליו היא שבגללכם ובגלל שכמותכם אשר "טחו עיניהם מראות מהשכיל לבותם" להבין שבגלל התנהלותכם המחמירה שלא מן הדין, קמו תנועות אשר אתם בעצם גרמתם להיווצרותן, תנועות חוץ הלכתיות, וגרמתם לאיבוד מאות אלפים מעם ישראל להתבוללות, ואתם ממשיכים בסמיות העיניים, ופתאום אתם מפחדים מה'חרון אף'. אתם אלו המביאים עלינו חרון אף ה' בדחיית מאות אלפים מ'זרע ישראל' החפצים לחזור לבורא עולם, ליהדות ולאמונת אבותיהם”, הוא זועם. "עליהם ועל שכמותם צווח הנביא יחזקאל ומסיים את נבואתו הקשה העוסקת ביחס הנואל ביחס לאובדים ולנידחים, 'והשבתים מרעות צאן' 'והצלתי אתהם מכל המקומות אשר נפוצו שם... אני ארעה את צאני, את האובדת אבקש ואת הנדחת אשיב'”.

"אותם המתנגדים סבורים שכביכול הם הם שומרי הסף של התורה שוכחים שהאבות אברהם יצחק ויעקב נענשו על שדחו את תמנע שבאה להתגייר, והעונש היה שיצא ממנה עמלק שהרע לישראל וכבר כתבו האחרונים, שבוודאי היתה לאבות סיבה לדחייתה, אך לא היו צריכים להרחיק אותה. ומסיבה זאת כותב הגאון הרב אליהו גוטמאכר זצ"ל בספרו, שכל מי שמגיע לו להתגייר ואנו דוחים אותו בחינם ושלא מן הדין, יהפך לישראל לרועץ ושונא. בדורנו מדיניות הגיור המעוותת, המחמירה בגיור ומקלה בהתבוללות, ממיטה עלינו את אסון ההתבוללות וההיטמעות של שאינם יהודים בתוככי ישראל ללא גיור, ואף עשיית עוול נגד מרביתם שהם מ"זרע ישראל" אשר מצוה לקרבם”.

"רבים טועים לחשוב שאיסור אונאת הגר הוא רק למי שכבר התגייר כהלכה. ולא ידעו ולא יבינו שכל מי שבא מתוך אמונה ורצון כן להסתפח לנחלת השם, חל אודותיו האיסור החמור אפילו טרם שסיים את תהליך הגיור. לדידי כל ההתנהלות ביחס לגרים ולבאים לשם שמים היא שום דבר אחר מאשר התעללות בחלש ואונאתו”.

כזכור, אתמול (ה') בבוקר נשלח מכתב בידי הרבנים הרב מרדכי שטרנברג, הרב דוב ליאור והרב דוד חי לראש הממשלה בו כתבו "עברנו על ההצעה, ולעניות דעתנו יש לפעול בכל דרך שהיא על מנת שלא תעבור בממשלה כל הצעה בנושא הגיור שאינה מוסכמת ומקובלת על הרבנות הראשית”.

עוד ציינו הרבנים במכתב "מבדיקה שערכנו לגבי ההצעה עולה אין הסכמה של הרבנים הראשיים לנוסח שהוצג בפנינו. הצעה זו מהווה פגיעה חמורה באחדותו של עם ישראל לדורות הבאים, ומן הראוי שהשרים ייקחו בחשבון את ההשלכה הקשה של החלטה זו. בייחוד בתקופה זו בה עם ישראל נלחם על קיומו, יש חשיבות גדולה לשמור על אחדותו של העם לכל חוגיו ורבדיו. לפיכך יש לפעול בכל דרך למנוע אישור הצעה זו בממשלה".