סקר: 71% ממתפקדי הבית היהודי תומכים בחוקה החדשה

בלעדי: סקר מדגם של מנו גבע ומינה צמח שהגיע לידי 'כיפה' חושף כי רוב מתפקדי הבית היהודי תומכים בחוקה החדשה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/08/14 09:33 ב באלול התשעד

סקר: 71% ממתפקדי הבית היהודי תומכים בחוקה החדשה
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

71% מקרב מתפקדי הבית היהודי תומכים בחוקה החדשה של המפלגה ו- 29% מתנגדים - כך עולה מסקר מדגם של מנו גבע ומינה צמח שהגיע לידי 'כיפה'. הנתון הוא על כלל בעלי הדעה בסקר. הסקר נערך בקרב 507 מרואיינים בגילאי 18 ומעלה. טעות דגימה מרבית: 4.5%.

הסקר בדק גם את עמדת המתפקדים לגבי הפיכת הבית היהודי למפלגת שלטון. 59.2% אמרו שעל הבית היהודי להציב מועמד מטעמה לראשות הממשלה בבחירות הבאות, ו- 36.9% אמרו שלא. לפי הסקר, 93.3% אמרו שהבית היהודי צריך לייצג את הדתיים הלאומיים, 71.8% את המסורתיים, 59.2% חילוניים, 48.3% חרדים ו- 40.8% דרוזים.

הסקר מראה עוד כי רק 9.1% מהמתפקדים חושבים שישראל הפסידה במבצע צוק איתן, לעומת 45.6% שחושבים שישראל ניצחה ו- 40.8% שקבעו שישראל לא הפסידה ולא ניצחה. בדירוג האישים, יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט זכה ל- 7.9 נקודות מתוך 10, ראש הממשלה נתניהו ל- 7.1, שר הביטחון יעלון ל- 7 ושר החוץ ליברמן ל- 6 נקודות.

כזכור, אמש (ד'), פורסם ב'כיפה' כי ועידת הבית היהודי תתכנס בעוד שבועיים, יום רביעי, העשירי לספטמבר, לישיבה חגיגית שתכלול את אישור חוקת הבית היהודי, הרמת כוסית לכבוד ראש השנה וטקס הוקרה ללוחמי מבצע צוק איתן. בין היתר, החוקה מתייחסת לראשונה למצב בו המפלגה תרכיב את הממשלה.

על פי ההזמנה שנשלחה לחברי המרכז, הועידה תתחלק לשני מושבים: במושב הראשון הועידה תאשר את ועדת החוקה כועדה מתמדת והסמכתה להגיש את הצעת החוקה לועידה, לאחר מכן יתקיים דיון והעלאת ההסתייגויות בפני הוועידה. במושב השני והחגיגי תאושר החוקה, לאחר מכן יתקיים טקס הוקרה ללוחמי המילואים שלחמו במבצע והרמת כוסית לכבוד השנה החדשה.

בועדת החוקה מעריכים, כי לאחר קבלת ההסתייגויות והסכמת הרוב המוחלט של חברי הכנסת, צפויה החוקה לעבור ברוב גדול. החוקה לאחר קבלת ההסתייגויות תפורסם בימים הקרובים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן