ח"כ שטרן לשר הביטחון: גייס בני ישיבות ההסדר במקום חיילי המילואים

ח"כ שטרן שיגר מכתב לשר הביטחון בבקשה כי יגייס חיילי ישיבות הסדר הנמצאים בחופשה על מנת לשחרר את המילואימניקים. ישיבות ההסדר: נכונים ומוכנים לכל משימה שהצבא יטיל עליהם ולכל צורך

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/08/14 22:50 כה באב התשעד

ח"כ שטרן לשר הביטחון: גייס בני ישיבות ההסדר במקום חיילי המילואים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חבר הכנסת אלעזר שטרן דורש לגייס מחדש את חיילי ישיבות ההסדר הנמצאים בחופשה על מנת שיחליפו חיילי מילואים שנקראו בצווי שמונה לשירות. "מדינת ישראל נמצאת בשבועות האחרונים בלחימה שטרם הסתיימה. במסגרת זו, נמצאים עשרות אלפי חיילי מילואים בשירות מילואים פעיל שאליו נקראו בצווי 8 אשר אושרו בועדת חוץ וביטחון כנדרש", כתב שטרן במכתב לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון. "רבים מהם נשלפו ממקומות העבודה, ממבחנים באוניברסיטאות ורבים מאוד נאלצו לבטל בשל כך חופשות משפחתיות".

"בשעה זו", מוסיף שטרן ואומר. " נמצאים חיילים רבים במסגרת של"ת בישיבות ההסדר ובמסלול הנח"ל. אלה שנמצאים במסלול השל"ת בישיבות ההסדר, מאות ואולי אלפים מהם, נמצאים מזה כשבועיים בחופשה שעתידה להימשך ואורכה כשלושה שבועות".

"בשעה זו, בהכירי את משימות הבט"ש ואת יכולת הארגון של צה"ל, משוכנע אני שניתן היה ונכון היה לשלב את חיילי השל"ת, בין אם במסגרות אורגניות ובין אם במסגרות שייבנו אד-הוק לטובת החלפתם של מאות ואלפי מילואימניקים בעלי משפחות שאולי למען הצדק נכון לומר שהשלימו הרבה יותר מאשר שירות סדיר מלא", אומר שטרן.

"איני בא לערער מחדש על הגיבוי הסוחף וחסר הביקורת העצמית שניתן למסלולים אלה מחדש גם במסגרת הועדה ל"שוויון בנטל". אציין שלהערכתי, בהכירי את חשיבותם של המסלולים, הגיבוי העיוור שניתן להם, רק פוגע בהם עצמם".

"על כן", מסכם שטרן, "על אף שאיני יודע עד מתי יימשך המצב הנוכחי, בהתחשב באבסורד (לעניות דעתי) של חיילים בני 20 בחופשות ובעלי משפחות בעמדות שמירה או בפטרולים תחת צווי 8 נראה לי שהנושא ראוי לבחינה או להנחיות מיידיות. אם לא לפעם הזאת, אזי לקראת האתגרים הדומים שעוד נכונו לנו".

תגובת איגוד ישיבות ההסדר: "מחלקות רבות של חי"ר, שריון, תותחנים ,לוחמי האיסוף הקרבי, אנשי המודיעין ,הרבנות וטכנאי התקשוב מבני ישיבות ההסדר השתתפו בלחימה ובביטחון השוטף בשאר הגזרות במבצע צוק איתן, ביניהם חיילים רבים שהיו צריכים לחזור לישיבות אך נשארו ביחידותיהם על פי הצעת איגוד ישיבות ההסדר לצבא ואחרים שהופעלו בצו 8 מהישיבות. לצערנו, גם בין הנפגעים בקרבות לא נגרע חלקם של בני הישיבות . תלמידי ישיבות ההסדר נכונים ומוכנים לכל משימה שהצבא יטיל עליהם ולכל צורך, ואלו מהם שלא ידרשו למשימות הצבאיות יחזרו בשבוע הבא לישיבות להגביר את לימוד התורה החשוב לא פחות ממשימות הביטחון".