שופטי בג"ץ החליטו: ביתו של אלירז פרץ לא יפונה

בית המשפט העליון קבע כי יפונו שני מבנים בשכונת היובל סמוך לעלי, אך ביתו של אלירז פרץ לא יהרס או יפונה גרוניס: "אין מקום להתערבותנו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/08/14 16:16 כד באב התשעד

שופטי בג"ץ החליטו: ביתו של אלירז פרץ לא יפונה
רפרודוקציה: דובר צהל, צילום: רפרודוקציה: דובר צהל

ביתו של אלירז פרץ לא יפונה. שופטי בית המשפט העליון קבעו כי עתירת שלום עכשיו להריסת ביתו של אלירז פרץ ז"ל, בנה של מרים פרץ שנהרג בעזה, בשכונת היובל בעלי לא יפונה למרות שנבנה על אדמות שלא נחשבו בזמנו ישראליות. עם זאת, שני בתים ומקטע כביש בשכונה יהרסו מכיוון שלא ניתן להכשיר את האדמות עליהן נבנו.

במהלך הדיון, בהשתתפות נשיא ביהמ"ש העליון אשר גרוניס, והשופטות עדנה ארבל ומרים נאור, הודיעו ב'שלום עכשיו' כי "נוכח הנסיבות הטרגיות, הם אינם עומדים על אכיפתם של צווי ההריסה ביחס למבנה של משפחת פרץ".

למרות שהבנייה נבנתה על אדמה שאינה מוגדרת ישראלית, קבע בית המשפט העליון כי מרביתה לא תיהרס, מכיוון שמתקיימים תהליכים להכשרת הקרקע. "בנסיבות אלה, עת שמדובר על מבנים שנבנו לפני שנים לא מעטות, על אדמות המוגדרות כיום אדמות מדינה, אנו סבורים כי אין מקום להתערבותנו", אמר גרוניס. עם זאת שני המבנים האחרים הנמצאים בשכונת היובל יהרסו כיוון שהם נמצאים על קרקע שלא ניתן להכריז עליה כאדמת מדינה.