בצל הירי: 22 רבני התיישבות חדשים מונו בעוטף עזה וביו"ש

בצל מבצע צוק איתן מונו 22 רבני התיישבות חדשים ביישובי עוטף עזה וביהודה ושומרון. המינויים נעשו בזמן המבצע על מנת לחזק את התושבים שנשארו ביישובים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/08/14 17:25 כד באב התשעד

בצל הירי: 22 רבני התיישבות חדשים מונו בעוטף עזה וביו"ש
פלאש 90, צילום: פלאש 90

כ- 22 רבני התיישבות חדשים מונו במהלך מבצע צוק איתן על ידי המשרד לשירותי דת ביישובי עוטף עזה ויהודה ושומרון. כשלושה מהם, מונו במועצה אזורית שדות נגב ביישובים הנמצאים בסמוך ממש לגדר הרצועה - שובה, כפר מימון וקיבוץ סעד.

מינוי הרבנים יצא אל הפועל בזמן המבצע כדי לתת מענה ראוי ולחזק את התושבים שנשארו ביישובים הנמצאים בסמוך לרצועה. כמאות רקטות נורו מידי יום אל עבר היישובים, והרבנים החדשים שמונו פועלים במשך כל שעות היממה על מנת להמשיך ולספק את שירותי הדת הניתנים ביישוב.

לדברי סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן מינויים אלו הם חלק משורת מינויי רבנים שהמשרד בראשותו יוביל בחודשים הקרובים ברחבי הארץ במסגרתם צפויים להתמנות עוד עשרות רבנים נוספים. "מדובר ברבנים שנבחרו על ידי הקהילות והתושבים במקום מגוריהם כחלק ממדיניות המשרד להנגשת שירותי הדת לציבור ומתווספים לשורת הרפורמות שהובלנו במשרד לשירותי דת לטובת הציבור, בהם פתיחת אזורי רישום נישואין" .

הרב מיכאל אדרעי מונה ביישוב כפר מימון, הנמצא במרחק של פחות מכ-7 ק"מ מגבול הרצועה. ביישוב פעל הרב אדרעי על מנת להמשיך לשמור על שגרת החיים ככל הניתן, והמשיך להעביר את שיעורי התורה כרגיל.

בקיבוץ סעד, מונה הרב אברהם סט לרב הקיבוץ. עם התמנותו, קיבל הרב סט צו 8 וגויס למהלך המבצע. הרב אלישיב קנוהל מכפר עציון ביקש להחליפו, והגיע לקיבוץ כדי ללוות ולחזק את התושבים בזמן המבצע. בקיבוץ הוקם בית כנסת חירום, שכלל מיגון באמצעות שקי חול ובטונדות.

במושב שובה מונה הרב אברהם סגיס, שפעל למען המשך פעילותן התקינה של המקוואות ובתי הכנסת. הבלניות המשיכו לעבוד ופעלו עפ"י התקנים והנהלים בשעת חירום.

רבני מועצה אזורית שדות נגב מונו גם כחברים בצח"י (צוות חירום יישובי) וליוו את התושבים במהלך המבצע גם מבחינה חברתית ובטחונית.

יו"ר המועצה הדתית שדות נגב, בני גינסברג אמר כי "שירותי הדת במועצה אזורית שדות נגב לא פסקו לרגע. הרבנים המשיכו להעביר שיעורים, להפעיל את המקוואות ולרשום לנישואין. הרבנים החדשים שמונו סייעו למערך הביטחון היישובי הן מבחינה אישית והן מבחינה חברתית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן